روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 43082
  پرینتخانه » علمی و فناوری تاریخ انتشار : 16 مرداد 1402 - 16:51 | | ارسال توسط :
وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

اتصال ۹۸ درصد دستگاه‌های اجرایی به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند

وزیر ارتباطات گفت: ۹۸ درصد دستگاه‌های اجرایی به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند و بیش از نیمی از خدمات خود را از این طریق انجام می‌دهند.
اتصال ۹۸ درصد دستگاه‌های اجرایی به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«عیسی زارع‌پور» با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره محقق شدن مهم‌ترین سند بالادستی گفت: یکی از این کارهای بزرگی که مبتنی بر قانون بودجه برنامه ۱۴۰۱ انجام شد و گام‌های بعدی آن در برنامه ۱۴۰۲ است، مربوط به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند است که اکنون ۹۸ درصد دستگاه‌های اجرایی به آن متصل شده‌اند و نزدیک به نیمی از خدمات خود را از این طریق انجام می‌دهند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: دولت هوشمند زمانی تحقق پیدا می‌کند که برای انجام کارها مراجعه حضوری و بدون ارایه مدرک، خدمت را در هر ساعت شبانه روز دریافت کنید. برای این کار یک برنامه ۴ ساله پیش‌بینی کرده بودیم که با گذشت ۲ سال از آن، هر سال در قانون بودجه تکالیف دستگاه‌ها را مشخص کرده‌ایم تا نهادهای نظارتی عملکرد آن‌ها را پیگیری کنند.

زارع‌پور درباره نقش رسانه در تحقق پنجره خدمات دولت هوشمند گفت: برای تحقق دولت هوشمند نقش رسانه مهم بود و اگر پیگیری‌های آن‌ها نبود این اتفاق رخ نمی‌داد. برخی روزها آنتن زنده صدا و سیما شبانه‌روز به این موضوع اختصاص داشت. خیلی خوب است که این میزان از مطالبه‌گری در رسانه وجود دارد. این پروژه به نفع مردم است. سال گذشته در همین ایام با رئیس صدا و سیما جلسه‌ای داشتیم و درباره این موضوع صحبت کردیم و مطالبه‌گری از آن‌جا شروع شد.

وی با تاکید بر اینکه امسال در قانون بودجه گام‌های تکمیلی پیش‌بینی شده است، گفت: گام بعدی این است که ۱۰۰ درصد خدمات دستگاه‌ها به صورت الکترونیکی و یک پنجم آن به شکل کاملا هوشمند به مردم ارائه شوند. شاید تحقق این رویا به نظر سخت بیاید اما با همراهی مردم، رسانه و دستگاه‌ها اکنون شاهد محقق شدن آن هستیم.

زارع‌پور گفت: یکی از اهداف ما این بود که یک اتاق شیشه‌ای داشته‌ باشیم تا کیفیت و چگونگی ارائه خدمات در آن مشخص باشد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: یکی دیگر از گام‌های بزرگی که در این خصوص برداشته شد مربوط به پیام‌رسان‌های و شبکه‌های اجتماعی بومی است که سال گذشته وضعیت کاملا متفاوتی نسبت به امسال داشتند. ما در دولت سیزدهم به دنبال حمایت ویژه از پیام‌رسان‌های بومی بودیم تا بتوانند با نسخه‌های مشابه خارجی رقابت کنند. اما سال گذشته اتفاقاتی در کشور رخ داد که نهادهای امنیتی مجبور به اعمال محدودیت بر این پلتفرم‌ها شدند و همین مساله باعث شد کار ما بیشتر شود و مجبور شدیم در فرصت کوتاهی زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم تا شرمنده مردم نشویم.

زارع‌پور گفت: این سکوها پذیرای میلیون ها نفر در روز هستند و در همین ایام حج گذشته (از اوایل خرداد تا اواخر تیر ماه) و در حدود ۵۰ روز، نزدیک به ۱۴ و نیم میلیون تماس از عربستان از طریق دو پیام رسان ایرانی داشتیم که مردم ۸۰ درصد رضایت داشتند.

وی افزود: این پیام‌رسان‌ها در خارج از کشور نیز قابلیت استفاده دارند. متاسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی هنوز از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند و خواهش من این است که پیام‌رسان‌های داخلی را جایگزین کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.