روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 36512
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 21 آذر 1401 - 15:55 | | ارسال توسط :
سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری:

اجازه اظهارنظر درباره تمامیت ارضی خود را نمی‌دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه از وضع تحریم‌های جدید ایران علیه اتحادیه اروپا و انگلیس خبر داد و گفت: تحت تاثیر فشارهای سیاسی برای اخذ امتیازات قرار نمی‌گیریم.
اجازه اظهارنظر درباره تمامیت ارضی خود را نمی‌دهیم

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه  در ابتدای نشست خبری با اشاره به سالروز پیروزی بر سازمان سیاه تروریستی داعش و پایانی بر خلافت خودخوانده در عراق و سوریه و منطقه بود، یاد قهرمانان بزرگ مدافع حرم و حریم آل الله در عراق و سوریه و منطقه را گرامی داشت.

کنعانی با گرامیداشت رشادت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، از آنان به عنوان قهرمان بزرگ مبارزه با تروریسم بین المللی یاد کرد و افزود: یاد همه رزمندگان فداکار و شجاع که در مسیر مقاومت علیه توطئه نظام سلطه در منطقه و در مقابله علیه تروریسم سیاه داعش جان خود را تقدیم کردند و در مسیر ایجاد امنیت و تثبیت و ثبات و آرامش و شرایطی امن برای ملت‌های منطقه قدم برداشتند، گرامی می داریم.

اجازه اظهارنظر درباره تمامیت ارضی خود را نمی‌دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص بیانیه مشترک چین و عربستان گفت: ما به عنوان دستگاه دیپلماسی مواضع و دیدگاه های رسمی خود را به تفصیل بیان کردیم و به اطلاع مردم و افکار عمومی رساندیم.ایران هرگونه اتهامات بی‌اساس مندرج در بیانیه پایانی اجلاس ۴۳ سران شورای همکاری خلیج فارس با حضور مقام چینی را محکوم می‌کند، ما درخصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای کشورمان مطالب مندرج در این بیانیه را مردود اعلام می‌کنیم. برخی کشورهای منطقه با نادیده گرفتن پایبندی کامل ایران به برجام و قوانین بین‌المللی نسبت به اقدامات مشروع ایران نکاتی را در این بیانیه مطرح کردند که مردود اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: ایران در مورد مسائل منطقه‌ای بر امنیت درون‌زای منطقه‌ای مبتنی بر هنجارهای بین‌المللی و عدم دخالت در امور کشورهای منطقه تاکید می‌کند و درباره جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی تنب بزرگ و کوچک تاکید می‌کنیم این جزایر جزو لاینفک و ابدی جمهوری اسلامی هستند و ادعاها درخصوص این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی ایران می‌دانیم لذا این ادعا از طرف هر کسی مطرح شود را محکوم می‌کنیم.

کنعانی با بیان اینکه مذاکرات رفع تحریم‌ها منحصر به جمهوری اسلامی است،گفت: طرف‌های مذاکره طرف‌های شناخته شده‌ای هستند و آمادگی داریم، بر مواضع اصولی ایران تاکید داریم و در همین چارچوب از منافع اساسی ایران حمایت خواهیم کرد.آنچه که دخالت در امور داخلی ایران باشد محکوم میکنیم و نمی‌پذیریم و به کسی اجازه دخالت در امور داخلی و اظهارنظر درباره تمامیت ارضی و سرزمینی ایران نخواهیم داد در عین حال بر همکاری‌های منطقه‌ای مبتنی بر اصول و منافع مشترک و همسایگی پایبند خواهیم بود.

وی افزود: ما در خصوص موضوعات منطقه‌ای به سیاست همسایگی مبتنی بر  منافع و اصول مشترک پایبتند هستیم و از هر گونه ابتکار و اقدام در این زمینه حمایت می‌کنیم. آنچه که مرتبط با دخالت در ایران باشد را محکوم و مردود می‌کنیم و هیچگونه ادعایی را نمی‌پذیریم و به کسی اجازه دخالت در امور داخلی و اظهارنظر در تمامیت ارضی ایران نمی‌دهیم و بر همکاری منطقه‌ای مبتنی بر اصول و منافع مشترک پایبند هستیم و در این مسیر به تلاش‌هایمان ادامه می‌دهیم.

ایران هیچ گونه مداخله و اقدام مداخله‌جویانه در امور داخلی کشور را نمی‌پذیرد

سخنگوی وزارت امورخارجه با تاکید بر اینکه ایران هیچ گونه مداخله و اقدام مداخله‌جویانه در امور داخلی کشور را نمی‌پذیرد گفت: این اقدامات را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی می‌دانیم، کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند. درباره اقدامات غیر سازنده که انجام دادند ایران از حق واکنش متقابل برخوردار بود و در این زمینه از حقوق شناخته شناخته شده خود در حوزه دیپلماتیک استفاده کرد و واکنش متقابل نشان داد، در این ارتباط اقداماتی در راستای تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی برخی کشورها انجام شد، جمهوری اسلامی ایران واکنش به موقع و سریع و متقابل نشان داد .

وی ادامه داد: در عین حال رفتارهای غیر سازنده برخی کشورها انجام دادند اقدامات مداخله جویانه ای را در قالب رویکردهای دسته جمعی از جمله از طریق ساز و کار اتحادیه اروپا انجام دادند، ایران به این اقدامات به موقع واکنش نشان داد .

کنعانی تاکید کرد: امروز در همین چارچوب لیست تحریم‌های جدیدی را علیه برخی نهادهای مرتبط با اتحادیه اروپایی شخصیت های اتحادیه اروپا هم تحریم‌هایی را علیه برخی نهادهای انگلستان و برخی شخصیت‌ها و مقامات این کشور اعلام و اعمال خواهیم کرد، بنابراین جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشورها تردیدی به خود را نخواهد داد و در خصوص هرگونه رفتار غیر سازنده به موقع اقدام خواهد کرد ما تاکید میکنیم مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی بدون واکنش نخواهد بود و ایران تحت تاثیر فشارهای سیاسی که با هدف اخذ امتیاز از جمهوری اسلامی در برخی زمینه ها در حال اقدام و اجرا است نخواهد گرفت.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.