روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 13 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 10416
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 09 آذر 1399 - 6:48 | | ارسال توسط :
رییس پلیس جزیره کیش

اجرای طرح‌های حفظ و ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی پلیس در جزیره کیش

رییس پلیس جزیره کیش از اجرایی شدن طرح‌های حفظ و ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی پلیس در کیش خبر داد.

رییس پلیس جزیره کیش از اجرایی شدن طرح‌های حفظ و ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی پلیس در کیش خبر داد.

 به گزارش روزنامه اخبار کیش، سرهنگ علی اصغر جمالی، رئیس پلیس کیش در ابتدا شهادت دانشمند هسته‌ای، دکتر محسن فخری‌زاده که روز جمعه به دست تروریست‌ها به درجه رفیع شهادت نائل آمد را تسلیت گفت و این ترور کور را محکوم نمود.

وی همچنین فرا رسیدن روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را گرامیداشت و این روز را به تمام دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

سرهنگ جمالی در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای آذرماه تاکنون اقدام به اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی نمودیم که در این مدت ۷ طرح اصلی در پارک‌ها، سواحل، تفرجگاه‌ها و به ویژه اسکله تفریحی بنا به مطالبات مردمی اجرا شده است.

وی در مورد نحوه اجرای این طرح‌ها افزود: یکی از خروجی‌های این طرح کشف ۱۵ کیلوگرم مواد مخدر بوده است که در این رابطه ۴ قاچاقچی موادمخدر دستگیر و پرونده قضایی تشکیل شده و در حال سیر رسیدگی است.

سرهنگ جمالی تصریح کرد: در حوزه مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون ۱۵۲ کیلوگرم از انواع مواد مخدر در جزیره کیش کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدوداً ۳ درصد افزایش کشفیات در این حوزه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در خصوص طرح‌هایی که در حوزه مواد مخدر از ابتدای آذرماه اجرایی شده است ۱۰ نفر خرده فروش مواد مخدر در پارک‌ها و نقاط آلوده دستگیر و جمع آوری شدند. همچنین ۵ طرح پاکسازی نقاط آلوده انجام شد که طی آن ۱۴ نفر معتاد متجاهر و ۱۰ نفر ولگرد لامکان دستگیر شدند که همگی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی داده شده یا از جزیره کیش طرد شدند.

وی در خصوص اجرای طرح مقابله و مبارزه با سرقت عنوان کرد: این طرح با شدت بیشتری ادامه پیدا کرده و دو طرح به نتیجه رسیده است که طی ان ۱۹ نفر سارق دستگیر شده و ۱۳ قلم از انواع کالاها و اقلام سرقتی کشف و به مالباختگان برگردانده شده است.

سرهنگ جمالی در خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: در ادامه این طرح و در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی، ۳۹ دستگاه موتور شارژی و ۴۴ دستگاه خودرو که در پیست دوچرخه سواری تردد داشتند توقیف و اعمال قانون گردیدند و ۱۱ دستگاه خودرو در این خصوص در پارکینگ متوقف شده است.

وی در راستای طرح ممنوعیت تردد به منظور مقابله و مبارزه با ویروس منحوس کرونا افزود: از ابتدای طرح سراسری ممنوعیت تردد و برخورد با کسانی که قوانین و پروتکل‌های بهداشتی را زیر پا گذاشته‌اند ۱۰ واحد صنفی متخلف پلمب شده است.

جمالی ادامه داد: تمامی واحدهای صنفی که از ساعت ۲۴:۰۰ که ممنوعیت فعالیت اعلام شده است و محدودیت در نظر گرفته شده است توسط همکاران ما در نیروی انتظامی و همچنین به صورت مشترک با بازرسان مرکز توسعه سلامت کیش در قالب گشت‌های ویژه‌ای اجرا و مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس کیش تاکید کرد: تمامی طرح‌های اجرایی در چارچوب قانون و براساس مطالبات مردمی بوده و به همین دلیل برخورد با افراد هنجارشکن به ویژه کسانی که در سواحل، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها اقدام به حمل و چرخاندن حیوانات به ویژه سگ می‌نمایند برخورد جدی خواهیم کرد چرا که هم موضوعات بهداشتی رعایت نمی‌شود و هم خواسته مردم متدین و ولایتمدار جزیره کیش بوده و حتما با این موضوع برخورد خواهیم کرد و در این خصوص دستور قضایی نیز اخذ خواهد شد و همچنین دستگاه‌های متولی نیز همکاری لازم را خواهند نمود و امیدواریم این موضوع که یکی از مطالبات مردمی است مورد توجه تمامی مسوولین قرار گیرد.

وی در خصوص یکی دیگر از مطالبات مردمی عنوان کرد: بانوانی که قصد ورزش، پیاده روی یا دوچرخه‌سواری در جزیره کیش را دارند حتما پوشش مناسب لازم و اسلامی را رعایت نمایند چرا که اگر پوشش نامناسبی داشته و یا از کلاه بدون روسری یا مقنعه استفاده نمایند به شدت با این موارد برخورد خواهد شد که به جز مطالبات مردمی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر رعایت این امر تاکید جدی شده است.

علی اصغر جمالی در خصوص برخورد با رانندگان و موتورسوارانی که وارد پیست دوچرخه‌سواری می‌شوند نیز گفت: پیست دوچرخه سواری محل عبور دوچرخه و عابر پیاده بوده و با ورود به این قسمت ممکن است جان این عزیزان به خطر افتاده و نیاز به رعایت این امر می‌باشد و در صورت عدم رعایت و تخلف در این خصوص توسط همکاران ما در نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی برخورد جدی با متخلفان صورت خواهد پذیرفت و خودرو متوقف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی، تشدید طرح سواحل، خصوصاً اسکله تفریحی و سایر نقاط جزیره کیش به شدت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: به فعالان اقتصادی و افرادی که در جزیره کیش اقدام به بکارگیری کارگران می‌نمایند توصیه می‌نمایم که حتماً نسبت به سوء پیشینه افراد بررسی و اقدام نمایند و از بکارگیری افراد سابقه‌دار و شرور و افرادی که باعث هنجارشکنی در سایر نقاط کشور شده‌اند و به جزیره کیش آمده‌اند جداً خودداری نمایند تا هم خود دچار مشکل نشوند و هم امنیت و آرامش کیشوندان فراهم شود.

سرهنگ جمالی با تاکید بر برخورد با هنجارشکنان در جزیره کیش افزود: در همینجا به تمامی کسانی که به انواع مختلف قصد هنجارشکنی در جزیره کیش را دارند اعلام می‌کنم که همکاران ما در نیروی انتظامی و حوزه‌های مختلف در تمامی نقاط جزیره کیش به صورت ۲۴ ساعته در حال گشت زنی بوده و اجازه نخواهند داد که کسی هنجار شکنی کرده و یا امنیت منطقه را تحت الشعاع خود قرار دهد.

وی با ابراز امیدواری از همراهی و همکاری مردم با نیروی انتظامی گفت: امیدواریم با رعایت این موارد از سوی کیشوندان و گردشگران امنیت لازم را برای همه فراهم آوریم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص قاچاق کالا گفت: فعالیت قاچاق در حوزه دریابانی کاهش یافته و شناورهایی که از سایر سواحل و استان‌های مجاور اقدام به قاچاق کالا می‌نمودند کم شده است و مماس با مرز عبور می‌نمایند و در این حوزه مشکل چندانی نداشتیم اما متاسفانه در خصوص قاچاق سوخت افزایش تردد را داشتیم و قاچاقچیان سوخت که از سایر سواحل و استان‌های هم جوار اقدام به سوختگیری به صورت قاچاق نموده و سوخت را در خارج از آب‌های جمهوری اسلامی ایران به شناورهای خارجی می‌فروختند کشف نمودند.

نویسنده : فاطمه یاقوتی | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.