روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 32111
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 07 تیر 1401 - 10:59 | | ارسال توسط :

اجرای طرح انتقال قلمه برای احیای مرجان‌های کیش

رییس اداره محیط زیست کیش گفت: در راستای اجرای طرح احیای زیستگاه‌های تخریب شده مرجان‌ها در کیش، هزار و ۳۰۰ قلمه مرجان تکثیر شده در حال انتقال به بستر دریا است.
اجرای طرح انتقال قلمه برای احیای مرجان‌های کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، مریم محمدی گفت: این طرح پس از یک دوره آزمایشی و تامین بانک مرجانی با استفاده از پرورش مرجان‌ها وارد مرحله اجرایی شده و در حال حاضر در این بانک بیش از هزار و ۳۰۰ قلمه مرجان شاخ گوزنی آماده انتقال به بستر‌های طبیعی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با افزایش استند‌ها و سازه‌های مربوطه و افزایش تعداد قلمه ها، مرجان‌های تکثیر یافته در حال انتقال به زیستگاه‌های طبیعی در معرض نابودی و یا زیستگاه‌های مصنوع می‌شوند.

محمدی افزود: اکوسیستم مرجانی مهمترین و پرتولیدترین اکوسیستم دریایی در جزیره کیش به شمار می‌رود که تعداد بی شماری از آبزیان را در مراحل مختلف حیات در خود جای داده اند.

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوا از عمده چالش‌های آن‌ها برای زنده ماندن است که قلمه زنی می‌تواند راهکار موثری برای سازگاری با این تغییرات باشد.

تکثیر و قلمه زنی مرجان‌ها با نظارت و حمایت مالی اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش، توسط ماکان فریزندی فعال محیط زیست و مدرس غواصی که دوره‌های بین المللی مرتبط با حفاظت و احیای مرجان‌ها را گذرانده و همچنین با حمایت مرکز غواصی کیش آغاز شد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.