روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 35996
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 30 آبان 1401 - 15:57 | | ارسال توسط :

ادای احترام بسیجیان کیش به شهدای گمنام

در پی فرا رسیدن هفته بسیج جمعی از بسیجیان کیش با حضور در مسجد امام حسن (ع) این جزیره با شهدا تجدید بیعت کردند.
ادای احترام بسیجیان کیش به شهدای گمنام

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، مسوول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه کیش روز دوشنبه در این آیین با بیان اینکا بسیج از صدر اسلام وجود داشته است گفت: با سیری در نهج البلاغه می بینیم که حضرت امیرالمؤمنین (ع) جهادی وار در عرصه های مختلف حضور داشتند و اکنون باید برترین الگو برای این قشر باشد.

حجت الاسلام محمد صفاجویی افزود: بسیج به معنی داشتن بصیرت بوده که این روزها نیاز اصلی تشخیص مسیر درست از راه غلط که در نتیجه نقشه های دشمنان پیش آمده است.

در این مراسم به مناسبت هفته بسیج یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان اسلام قبور مطهر شهدا عطر افشانی و غبار روبی شد.

در این مراسم بسیجیان، مسوولان و مردم ولایتمدار جزیره کیش با قرائت فاتحه و عطر افشانی قبور شهدای گمنام بار دیگر با آرمان های شهیدان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کردند و یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشتند.

نیروهای مسلح مستقر در منطقه شامل نیروهای سپاه ناحیه مقاومت، فرماندهی انتظامی ویژه و دریابانی، پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی و دریابانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه گروه های ورزشی جزیره نیز حضور داشتند.

دی ماه سال ۱۳۸۱ پیکر مطهر پنج شهید گمنام گلگون کفن دوران دفاع مقدس که در مناطق جنگی کشور به امانت سپرده شده بودند به جزیره کیش منتقل و در مسجد امام حسن مجتبی (ع) به خاک سپرده شدند؛ هم اکنون مزار این شهیدان زیارتگاه عموم کیشوندان و مسافران است.

پنجم آذر سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد و مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹ آن را تصویب کرد و به همین مناسبت اول تا هفتم آذر در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان هفته بسیج نام گذاری شده است.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.