روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 10098
  پرینتخانه » اقتصادی, ایران تاریخ انتشار : 28 آبان 1399 - 7:52 | | ارسال توسط :
وزیر راه و شهرسازی

از سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد حمایت می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان "از سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد حمایت می‌کنیم"، گفت: راه‌آهن قزوین ــ رشت تا پایان دولت تکمیل می‌شود.
از سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد حمایت می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان “از سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد حمایت می‌کنیم”، گفت: راه‌آهن قزوین ــ رشت تا پایان دولت تکمیل می‌شود.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از تسنیم، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار کرد: موضوعی که ماه‌هاست در حال انجام است موضوع اتصال راه‌آهن قزوین ــ رشت است که این پروژه در حال انجام است، در عین حال اتصال این خط ریلی با ریل به بندرانزلی و بندر آستارا نیز در حال اجراست.

وی تصریح کرد: تکمیل راه‌آهن قزوین ــ رشت و اتصال به بنادر انزلی و آستارا در دولت تدبیر و امید به سرانجام می‌رسد، همچنین، پروژه خط ریلی آستارا ــ رشت نیز بر اساس زمان‌بندی در حال انجام است.

وی بیان کرد: برنامه دیگری که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است اتصال راه‌آهن ایران به افغانستان و همچنین اتصال چابهار به شبکه ریلی کشور است، در برنامه است که خط‌آهن چابهار در پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: شبکه راه‌های کشور نیز به‌عنوان پروژه‌های پیوسته و در حال حرکت، پیوسته و مستمر در حال تکمیل و بهره‌برداری است. تکمیل شبکه‌های راه‌های کشور از این جهت که در موقعیت ژئوپولیتیک جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اوراسیا، جذابیت ایران را در ترانزیت روزافزون می‌کند، حائز اهمیت و در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این رابطه، از یک سو، زیرساخت‌ها در حال توسعه هستند و از سوی دیگر فرصت‌های هماهنگی و عضویت در راه‌آهنهای کشورهای مشترک المنافع CIS ایجاد شده و در حال پیگیری است.

اسلامی امضای تفاهم‌نامه‌های چندجانبه از سوی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را اقدامی بجا اعلام و تصریح کرد: ایجاد هماهنگی و همچنین ایجاد مدیریت واحد و یکپارچگی بین همه دستگاه‌های ذی‌نفع در تجارت و ترانزیت در دستور کار است تا حداقل توقف در پایانه‌ها رخ دهد و کشور از این جهت شاهد توقف طولانی‌مدت کامیون‌هایی که کالا ترانزیت می‌کنند، نباشد.

وی درباره تکمیل پروژه رشت ــ آستارا و تکمیل کریدور شمال ــ جنوب کشور اظهار کرد: کار آغاز شده است و اراضی دولتی به این امر اختصاص یافته و همچنین اراضی‌ای که مالکیت خصوصی داشت از مردم خریداری شده است و در حال خریداری هستیم، امیدوار هستیم این پروژه در زمان‌بندی به سرانجام برسد.

وی گفت: آنچه برای ما حائز اهمیت است این است که شبکه ریلی ما از طریق آذربایجان به کشور روسیه و سایر کشورها متصل شود که دولت آذربایجان نیز به این مهم، علاقه‌مندی و اهتمام ویژه دارد. امیدوار هستیم در چارچوب و زمان‌بندی مشخصی که اعلام کردیم این پروژه افتتاح شود، این پروژه ۴۸ماهه است که ۱۰ ماه آن سپری شده است.

اسلامی با حمایت جمهوری اسلامی ایران از سرمایه‌گذاران خارجی برای تکمیل پروژه‌های ریلی در منطقه شمالی ایران و در استان گیلان، گفت: در منطقه آزاد کاسپین از سوی مناطق آزاد، تفاهمات مناسبی انجام و زیرساخت‌ها و هماهنگی‌هایی ایجاد شده است، در عین حال این مجموعه اقدامات می‌تواند با حذف برخی تعرفه‌ها، برای برخی از سرمایه‌گذاری‌ها تسهیل‌گری و آنها را برای سرمایه‌گذاری ترغیب کند.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران بین‌المللی اعلام کرد: در بنادر ایران و در مناطق آزاد کشور، سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری مطمئنی که ایجاد شده است اقدام کنند که این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند هم از جنس تولیدی و هم از جنس لجستیکی باشد. سرمایه‌گذاران داخلی و همسایگان ما تحت حمایت و پشتیبانی ما هستند تا بتوانند در پروژه‌های مشترک همکاری داشته باشند.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : تسنیم
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.