روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 18667
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 31 خرداد 1400 - 17:45 | | ارسال توسط :

استاندار: ظرفیت پرورش میگو در هرمزگان به ۵۰ هزار تن می‌رسد

استاندار هرمزگان گفت: ظرفیت تولید میگو در این استان تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۵۰ هزار تن در هر سال می ‎رسد.
استاندار: ظرفیت پرورش میگو در هرمزگان به ۵۰ هزار تن می‌رسد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، فریدون همتی روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ زنی ۲۱ طرح عمرانی، خدماتی و گردشگری در جزیره کیش با دستور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید و پرورش میگو در سطح ۵۰ هزار هکتار از پتانسیل های توسعه پایدار در هرمزگان است.

وی با بیان اینکه اکنون ۹ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در این استان فعال است اضافه کرد: ۱۰ هزار هکتار دیگر نیز در دست احداست بوده که تا پایان ماموریت دولت دوازهم ۲ هزار هکتار از این میزان به بهره‌برداری می رسد.

 همتی یادآور شد: سال ۱۳۹۹ میزان تولید میگو در این استان حدود ۳۲ هزار تن بود که انتظار می رود با توجه به مزارع در دست احداث پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۰ میزان تولیدات این  استان به ۵۰ هزار تن و تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز به حدود ۱۰۰ هزار تن برسد.

وی افزود: زنجیره تولید، سرمایه گذاری و اشتغال موجود در این استان موجب شده در راستای توسعه فعالیت این توانمندی پرورش میگو در قفس نیز از در دستور کار دستگاه های اجرایی متولی هرمزگان باشد.

استاندار هرمزگان گفت: این استان امسال در چندین مرحله در افتتاح های ملی با حضور رییس جمهوری مشارکت داشته که در این بین مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری های نفت، گاز و پتروشیمی سهم بسزایی داشته و تا پایان ماموریت دولت نیز طرح های مختلف توسعه ای و زیرساختی دیگری نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

امروز با حضور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفراسی ۹ طرح عمرانی، خدماتی، گردشگری افتتاح و ۱۲ طرح نیز کلنگ زنی شد که سر جمع اعتبارات آنها ۴۲ هزار میلیارد ریال اعلام شد.

۹ طرح عمرانی، خدماتی و گردشگری در جزیره کیش روز دوشنبه با ۱۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی ، ۱۱ میلیون یوررو و ۲۲ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی احداث که در نتیجه آن برای ۳۷۵  نفر به صورت مستقیم و ۷۵۵ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

این طرح ها شامل، مجتمع مسکونی یوتاور، بلوک A برج های پرشین مارینا، شرکت پترو سرویس پارسیان ، فاز دوم شرکت خدمات ایمنی فرآیند فامور مهرگان ، تلکه کابین میکا، فاز دوم شرکت طاها پویش ، فاز جدید شرکت کیش مدیفارم، شرکت مت لوک هیدرونیو ماتیک ، شرکت مروارید لامت کیش است.

همچنین در این ایین عملیات اجرایی ۱۲ طرح عمرانی، خدماتی و گردشگری در جزیره کیش آغاز شد که برای اجرای این طرح‌ها ۱۵ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی انجام خواهد شد که شامل یک هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش دولتی و ۱۴ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

۹۳ درصد از اعتبارات این ۱۲ طرح از سوی بخش خصوصی  و هفت درصد نیز از منابع دولتی هزینه می شود که در نتیجه اجرای آن برای یک هزار و ۶۸۶ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

این طرح ها شامل مجموعه چند منظوره ونیز شرکت الماس تابان کیش، هتل بین المللی آرمیتاژ، هتل چهار ستاره ملیا، ساخت انواع سازه های فلزی و سکوهای کشتیرانی، مونتاز انواع لوازم خانگی و آرایشی، طراحی و ساخت انواع پکیج های آب شیرین کن  و تصفیه، پایانه باری کامیونی کیش، کارگو فرودگاهی کیش، اپرون غربی فرودگاه کیش(پارکینگ وسایل پرنده)، جاده دسترسی بندر چارک، مدرسه ۱۸ کلاسه و دیوار پیرامونی فرودگاه کیش است.

هم اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۴۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات “مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی” در این منطقه فعال است و دراین واحدها پنج هزارو ۵۶۷ نفر مشغول به کارهستند.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.