روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 29782
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1401 - 12:43 | | ارسال توسط :

اطلاعات بیش از سه هزار کارفرما در سامانه کار و اشتغال کیش ثبت شده است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،محمدعلی جلایر روز چهار شنبه اظهار داشت: سامانه هوشمند کار و اشتغال به منظور استانداردسازی شرایط کسب و کار صیانت از حقوق کارگران و حمایت از کارفرمایان و سرمایه گذاران در بهینه‌سازی فعالیت این ۲ قشر راه‌اندازی شده است. وی اضافه کرد: به منظور ثبت اظلاعات کارگران از سوی […]

اطلاعات بیش از سه هزار کارفرما در سامانه کار و اشتغال کیش ثبت شده است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،محمدعلی جلایر روز چهار شنبه اظهار داشت: سامانه هوشمند کار و اشتغال به منظور استانداردسازی شرایط کسب و کار صیانت از حقوق کارگران و حمایت از کارفرمایان و سرمایه گذاران در بهینه‌سازی فعالیت این ۲ قشر راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: به منظور ثبت اظلاعات کارگران از سوی کارفرمایان آنان می توانند به سامانه اشتغال مراجعه و نسبت به ثبت این اطلاعات اقدام کنند که تا کنون اطلاعات سه هزار و ۹۵ کارفرما به ثبت رسیده و از این تعداد سه هزار و ۹۲ مورد فعال هستند.

جلایر با بیان اینکه این تعداد کارگاه تمام واحدهای اقتصادی و صنفی فعال جزیره نیست افزود: انتظار می رود کارفرمایان و صاحبان کارگاه ها به منظور اجرای ماده ۱۱ مقررات اشتغال در مناطق آزاد تجاری اطلاعات خود و کارگران را در این سامانه ثبت کنند.

وی افزود: همچنین تاکنون اطلاعات ۱۴ هزار و ۵۶۶ کارگر در این سامانه به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۳۱۵ نفر در کارگاه های خود مشغول به فعالیت هستند و بقیه به علت های مختلف از جمله اتمام مدت زمان قرارداد و یا قطع همکاری با کارفرما غیرفعال است.

مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: این اقدام راهی موثر در حذف قرارداده های سفید امضا بوده چرا که کارگران می توانند در قالب خدمات این سامانه از کارت اشتغال بهره‌مند شود.

وی اضافه کرد: همچنین احصا حقوق کارگران از کارفرمایان دیگر مزایای سیستمی شدن کارگران فعالیت های کارگری و کارفرمایی است.

سال گذشته هیات رسیدگی مدیریت اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش برای ۵۵۴ شکایت کارگران علیه کارفرمایان ۷۹۴ جلسه تشکیل داده است و ۱۲۷ مورد شامل ۲۳ درصد از شکایات بین کارگران و کارفرمایان به سازش منجر شده است.

در نتیجه رسیدگی به شکایات مدیریت اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش ۴۶ میلیارد ریال از حقوق کارگران از کارفرمایان استیفا شده است.

همچنین سال گذشته تشکیل پرونده های شکایت نسبت به سال ۱۳۳۹ کاهش ۴۵ درصدی و تقاضای بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰ به نسبت سال ۱۳۹۹ از ۵۵ درصد کاهش برخوردار شده است.

هم اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۸۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات “مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی” در این منطقه فعال است.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.