روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 20153
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 12 مرداد 1400 - 14:02 | | ارسال توسط :

اطلاعات ۱۴ هزار کارگر کیش در سامانه کار و اشتغال ثبت شده است

مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تا اکنون اطلاعات و قرارداد کاری کاری ۱۴ هزار و ۵۰۰ کارگر این جزیره در سامانه سامانه کار و اشتغال ثبت شده است.
اطلاعات ۱۴ هزار کارگر کیش در سامانه کار و اشتغال ثبت شده است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدعلی جلایر اظهار داشت: سامانه هوشمند کار و اشتغال به منظور استانداردسازی شرایط کسب و کار صیانت از حقوق کارگران و حمایت از کارفرمایان و سرمایه گذاران در بهینه‌سازی فعالیت این ۲ قشر راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود ۳۲ هزار بیمه شده اجباری در این جزیره اکنون اطلاعات و قراردادهای ۴۵ درصد از جامعه کارگری جزیره در این سامانه به ثبت رسیده است که با توجه به فعالیت حدود هفت‌ماهه سامانه نشان از استقبال کارگران و کارفرمایان از این امکان است.

جلایر یادآور شد: این اقدام راهی موثر در حذف قرارداده های سفید امضا بوده چرا که کارگران می توانند در قالب خدمات این سامانه از کارت اشتغال بهره‌مند شود.

وی اضافه کرد: همچنین احصا حقوق کارگران از کارفرمایان دیگر مزایای سیستمی شدن کارگران فعالیت های کارگری و کارفرمایی است.

هم اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۸۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات “مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی” در این منطقه فعال است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.