روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 4 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 44763
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 08 مهر 1402 - 17:26 | | ارسال توسط :
رییس شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد:

افزایش اختیارات سازمان‌ مناطق آزاد ضروری است/ترک فعل رخ داده در دوره‌های گذشته پیگیری شود

رییس شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشور با تاکید بر ضرورت توجه به قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، گفت:‌ مدیران دوره‌های گذشته در رابطه با ترک فعل رخ داده برای صیانت از این قانون باید پاسخگو باشند.
افزایش اختیارات سازمان‌ مناطق آزاد ضروری است/ترک فعل رخ داده در دوره‌های گذشته پیگیری شود

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«رحمان سادات نجفی» روز شنبه  با بیان اینکه در دوره اصلاحات بیشترین آسیب به مناطق آزاد وارد شد، افزود:‌ در دوره‌های بعدی نیز دولت‌ها زمانی به اهمیت مناطق آزاد پی بردند که دیگر کار از کار گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه قانون چگونگی اداره مناطق آزاد از قوانین بالادستی توسعه‌ای کشور تاثیر می‌پذیرد،‌ بیان کرد: امیدواریم برنامه هفتم به گونه‌ای پیش برود که عاملی برای اجرای قوانین تشویقی در مناطق آزاد باشد.

رییس شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماده ۱۱ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر توسعه حوزه عمل مناطق آزاد تاکید دارند که امیدواریم دولت و مجلس انقلابی بر خلاف دوره‌های گذشته توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

آماده همکاری با دولت هستیم

وی با تاکید بر نقش افزایش اختیارات سازمان مناطق آزاد در توسعه اقتصادی، گفت: آماده‌ایم تا راهکارهای لازم را نیز برای کمک به دولت برای توسعه اقتصادی ارائه دهیم.

«سادات نجفی» اضافه کرد: معتقدیم که هرگونه تضعیف قانون چگونگی اداره مناطق آزاد ‌نه تنها مانعی برای جذب سرمایه گذار است، بلکه سرمایه گذاران فعلی را نیز به سمت خروج از منطقه هدایت می‌کند.

نحوه مدیریت بدون بودجه در مناطق آزاد الگویی برای سرزمین اصلی باشد

وی با بیان اینکه توسعه امروز مناطق آزاد بدون اتکا به بودجه دولتی باید الگویی برای سایر مناطق باشد، ادامه داد: این مدل ارزشمند ضمن تقویت باید به سرزمین اصلی نیز تسری یابد.

رییس شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشور اظهار کرد:‌ معتقدیم که مناطق آزاد باید حلقه واصل اقتصاد ملی با اقتصاد بی المللی باشند.

افزایش اختیارات سازمان‌ مناطق آزاد ضروری است/ترک فعل رخ داده در دوره‌های گذشته پیگیری شود

مناطق آزاد در توسعه تولید ملی نقش کلیدی دارند

وی نقش مناطق آزاد در حمایت از تولید را مهم عنوان کرد و گفت:‌ همواره طی سالیان گذشته حمایت از تولید،‌ صنعت و کالاهای ایرانی یکی از راهبردهای حاکمیت بوده است که مناطق آزاد می‌توانند بزرگترین نقش را در تحقق آن ایفا کنند؛ برای تولید کالاهایی با کیفیت و دارای ارزش صادراتی در کشور نیازمند تکنولوژی جدید هستیم که در همین راستا می‌توان از ظرفیت مناطق آزاد در تامین مواد اولیه و ورود تکنولوژی تولید به کشور بهره برد.

رییس جامعه تجار و بازاریان کیش همچنین بر نقش مناطق آزاد در درآمد زایی برای دولت اشاره کرد و افزود: استان هرمزگان نقش بسزایی در درآمد زایی برای دولت دارد و در همین راستا منطقه آزاد کیش به تنهایی نزدیک به ۴۰ درصد درآمدهای دولت از این استان را تامین می‌کند که نسبت به جمعیت و وسعت عددی قابل توجه محسوب می‌شود.

رییس شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشور با اعلام اینکه پیشنهاد حضور بخش خصوصی در کمیسیون‌های اقتصادی دولت ارائه شده است،‌ اضافه کرد: نمایندگان بخش خصوصی مناطق آزاد در شورای گفت و گوی دولت در کمیسیون‌های اقتصادی دارای کرسی نیستند؛‌ دولت سیزدهم بر به حضور نمایندگان بخش خصوصی تمایل دارد اما این حضور منوط به معرفی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد است.

وی ادامه داد: شورای فعالین اقتصادی مناطق آزاد در تلاش است تا برای هموار کردن مسیر توسعه اقتصادی در کنار دولت قرار گیرد؛‌ این شورا طی ۱۲ سال فعالیت خود بیش از ۲ هزار مکاتبه رسمی در سطوح بالا برای رفع موانع توسعه اقتصادی داشته است.

«سادات نجفی» با تاکید بر اینکه مناطق آزاد می تواند دولت را در توسعه اقتصادی چابک تر کند، اضافه کرد: از هر تصمیمی برای جلوگیری از بروکراسی اداری در مناطق آزاد حمایت می‌کنیم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.