روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 20497
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 22 مرداد 1400 - 16:07 | | ارسال توسط :

افزایش تولید آب و توسعه فضای سبز در جزیره هندورابی

افزایش تولید آب و توسعه فضای سبز در جزیره هندورابی
افزایش تولید آب و توسعه فضای سبز در جزیره هندورابی

به گزارش  روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما، جعفر آهنگران بر ضرورت افزایش تولید آب و توسعه فضای سبز تاکید کرد و گفت: جزیره هندورابی با برخورداری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری می‌تواند زمینه ساز توسعه برخی فعالیت‌های گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در این جزیره باشد.

وی با اشاره به این که جمعیت روستای جزیره هندورابی ۱۵۰ نفر است، تصریح کرد: اجرای طرح پرورش آهو و طاووس از جمله اقدامات موثر سازمان با هدف ایجاد درآمد پایدار برای بومیان جزیره هندورابی پیش بینی شده که این مهم جایگزین دامداری در این منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به این که در دو سال گذشته ۳۰ طاووس به جزیره هندورابی منتقل شده، خاطر نشان کرد: هم اکنون تعداد آن‌ها به ۴۷ طاووس بزرگ افزایش یافته و نگهداری ۱۰ بچه طاووس در فضای مخصوص، پس از بزرگ شدن در طبیعت رها سازی می‌شوند.

به گفته آهنگران با اختصاص فضای مناسب برای بومیان این منطقه شرایط نگهداری اصولی دام به صورت محدود فراهم می‌شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از کمپ‌های کارگری در جزیره هندورابی، افزود: تامین برق دستگاه آب شیرین کن سازمان منطقه آزاد کیش در جزیره هندورابی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود که نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام خواهد شد.

جعفر آهنگران با بیان این که ذخیره آب جزیره هندورابی در شرایط خاص ۱۰۰ مترمکعب است، افزود: در حال حاضر روزانه ۳۰۰ متر مکعب آب قابل شرب در این منطقه تولید می‌شود.

وی افزود: در سال ۹۴ فضای سبز ایجاد شده در محوطه چادر‌های اقامتی گردشگران توسط بخش خصوصی انجام شده و برای حفظ و نگهداری آن نیاز به دستگاه‌های آب شیرین کن هست که این موضوع برای بررسی در دستور کار سازمان قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با بهره گیری از تعداد دو ژنراتور توان تامین آب شیرین کن فضای سبز احداث شده در محوطه چادر‌های اقامتی امکان پذیر نیست که با نظارت و به کار گیری دانش فنی سازمان این این مشکل حل می‌شود.

در بازدید مدیرعامل سازمان از بخش‌های مختلف جزیره هندورابی، برخی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مدیران عامل شرکت‌های تابعه، مدیرکل صداوسیمای مرکز کیش، مدیران عامل جامعه بازاریان و سندیکای صنایع کیش حضور داشتند.

جزیره هندورابی از توابع بخش کیش، شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران و در حد فاصل بین جزیره کیش و جزیره لاوان قرار گرفته است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.