روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 10590
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 12 آذر 1399 - 6:47 | | ارسال توسط :
سرمایه گذار آوای خلیج فارس کیش:

اقتصاد کیش بر محور گردشگری استوار است

سرمایه گذار آواری خلیج فارس کیش با تاکید بر اینکه اولویت در هر حال سلامت مردم است گفت: اگر چه برای ما نیز سلامتی مردم در اولویت است اما نباید فراموش کنیم که اقتصاد و حیات جزیره کیش به گردشگری وابسته است.
اقتصاد کیش بر محور گردشگری استوار است

سرمایه گذار آواری خلیج فارس کیش با تاکید بر اینکه اولویت در هر حال سلامت مردم است گفت: اگر چه برای ما نیز سلامتی مردم در اولویت است اما نباید فراموش کنیم که اقتصاد و حیات جزیره کیش به گردشگری وابسته است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش: محمدرضا صادقی مدیرعامل شرکت تگ صاپ، با اشاره به اینکه بسیاری از مجموعه های گردشگری در ایام کرونا به سختی در حال گذران امور خود هستند افزود: جزیره کیش شهری است با رویکرد گردشگری و حیات و زندگی مردم این جزیره مرجانی وابسته به حضور گردشگران است اما در ایام کرونا با وجود اینکه بسیاری از بخش ها همچنان درحال فعالیت هستند مجموعه های گردشگری و هنرمندانی که از این مسیر زندگی خود را گذرانده و امرار معاش می کردند با مشکل روبرو شده اند.

وی با اشاره به تاریخچه ای کوتاه از روند احداث و فعالیت مجموعه آوای خلیج فارس افزود: این مکان با رویکرد پلاژ بانوان ساخته شد اما به دلایلی برای این منظور استفاده نشده و مدتی در اختیار کلوپ داران ومراکز تفریحات دریایی قرار داشت و در سال ۹۴ در اختیار این شرکت قرار گرفت و با همکاری یک شرکت آلمانی به صورت یک مجموعه روباز جهت برگزاری مراسم ها، همایش ها و کنسرت آماده شد.

صادقی با اشاره به اینکه برآورد اولیه طرح ۱۲میلیون یورو بود افزود: با توجه به هزینه بالای ساخت و ساز در جزیره کیش این میزان به حدود ۲۰ میلیون یورو بالغ شد و نزدیک به ۲ سال برای احداث مجموعه به ویژه بخش های اصلی مانند آبنمای موزیکال زمان صرف شد و سال ۹۶ امکان بهره برداری از ظرفیت مجموعه دست داد.

وی با اشاره به ظرفیت ۲۲۰۰ نفری بخش روباز مجموعه آبنمای موزیکال و لیزرشو را از ویژگی های آن برشمرد و افزود: این مجموعه توانسته است با برگزاری کنسرت توسط خوانندگان به نام کشور که مورد استقبال کیشوندان و گردشگران بوده است به یکی از مجموعه های موفق در حوزه گردشگری جزیره کیش تبدیل شود.

این سرمایه گذار جزیره کیش با اشاره به اینکه بروز و شیوع بیماری کرونا به صنعت گردشگری بیشترین ضربه را وارد کرده است افزود: در کشور بسیاری از بخش های در بدترین شرایط نیز با ۵۰ درصد یا دو سوم توان خود در حال کار هستند اما مجموعه های گردشگری با وجود اینکه در صورت برگزاری برنامه ها تمامی پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت می کنند تعطیل شده اند و کسانی که از این راه هزینه های زندگی را تامین می کنند در شرایط مناسبی قرار ندارند.

وی تاکید کرد: همانگونه که در شرایط تحریم ما از فروش نفت به کشورهای دیگر محروم هستیم اما پالایشگاه ها به عنوان بخش های مهم اقتصادی کشور فعال هستند و نمی توانیم آن ها را تعطیل کنیم به دلیل کرونا نیز نباید مجموعه های مهمی مانند گردشگری را که حیات و شریان های اقتصادی جزیره کیش هستند تعطیل کنیم و کسانی را که از این راه ارتزاق می کنند در مضیقه قرار دهیم.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه سلامت گردشگران و کیشوندان از اولویت هاست و باید به آن بها داده شود افزود: با وجود اینکه برنامه ها و کنسرت های برگزار شده در این مجموعه در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود انتظار می رود مسئولان به این نکته نیز توجه کنند که اهالی موسیقی کشور یک سال است که درآمدی ندارند و هزاران نفری که از این راه زندگی می کنند روزهای سختی را می گذرانند.

وی تاکید کرد: ما در یکسال گذشته علی رغم میل باطنی به دلیل درآمدزایی مجموعه مجبور به تعدیل نیرو و کاهش آن به یک سوم شدیم در حالیکه این مجموعه در صورت فعالیت می تواند برای ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد کند.

به گفته صادقی مجموعه آوای خلیج فارس در نظر دارد برای ایام گرم سال و پس از کنترل ویروس منحوس کرنا، که امکان استفاده از فضای باز وجود ندارد با برگزاری فستیوال های عروسکی، نمایشگاه های خانوادگی، نمایشگاه های ویژه بانوان و جشنواره های مختلف فضایی مناسب برای گردشگران و کیشوندان ایجاد کند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.