روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 22692
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 26 مهر 1400 - 12:55 | | ارسال توسط :

الگو سازی پدافند غیرعامل در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش باشد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با توجه به ویژگی های جزیره می توان با انجام اقدامات مناسب کیش را در حوزه پدافند غیرعامل نیز به عنوان یک الگو برای کشور قرار دهیم.
الگو سازی پدافند غیرعامل در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش باشد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، سعید پورعلی در پنجمین جلسه شورای پدافند غیرعامل با اشاره به الگو سازی در حوزه های فرهنگ شهری، فرهنگ آمد و شد، امنیت، آرامش، رفتارهای فرهنگی در جزیره کیش، اظهار داشت: ساختار مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در جزیره نیاز به تقویت دارد و باید این مهم مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

وی افزود: ستاد بحران در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش تشکیل شده است که باید متناسب با ابلاغ های طرح جامع مورد بازنگری قرار بگیرد.

پورعلی بر اهمیت بی بدیل بودن جایگاه طرح جامع در امر سیاست گذاری تاکید و اضافه کرد: برنامه هایی که باید اجرایی شوند بدون طرح جامع و مطالعات دچار اتلاف منابع، سلیقه، کج روی ها و در نظر نگرفتن اولویت ها خواهد شد.

وی با اشاره به نوپا بودن ادبیات پدافند غیر عامل در کشور، گفت:  نوشتن طرح جامع برای بخش پدافند غیر عامل شهرها و نقاط حساس همچون جزیره کیش اقدامی ارزشمند برای پرورش یافتن و توسعه این ادبیات است.

دبیر شورای پدافند غیر عامل منطقه آزاد کیش اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه سازمان پدافند غیر عامل، برنامه های آموزشی، مانور، آماده سازی و فعالیت های اجرایی در تمام بخش ها تا سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است که باید اطلاعات در قالب شیوه ها، روش ها و سیستم ها در عرصه اجرا محقق شود.

وی یادآور شد: با بهره گیری از نتایج طرح جامع در قالب شیوه نامه، دستورالعمل و بخش نامه می توانیم مداخله سازی های متناسب با معنویات طرح جامع را به دست آوریم و اگر طرح جامع طرحی باشد که اجرا شود و هیچ خروجی در این قالب نداشته باشد تمام زمان، فرصت و هزینه های انجام شده بی تاثیر خواهد بود.

سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان این که ادبیات پدافند غیر عامل باید در دستور کار تمام حوزه های ستادی و عملیاتی سازمان های مختلف قرار گیرد، گفت: با توجه به این که جزیره کیش بخش استراتژیک در منطقه محسوب می شود، ادبیات پدافند غیر عامل و اجرای آن را باید با مقتضیات جزیره ادامه دهیم.

محمد ثاقب فرد اظهار داشت: در سنوات گذشته بحث پدافند غیرعامل بیشتر با حوزه مدیریت بحران شناخته می شد ولی امروز این موضوع یکی از موضوعات با اهمیت در پییشرفت پایدار است و به گونه ای این مهم رشد کرده که دیگر نمی توان تفکیکی بین مدیریت استراژیک و راهبردی قائل شد.

وی با اشاره به این که پدافند غیرعامل موضوع حفاظت از دارایی های عمومی است و در همه ابعاد باید سرلوحه مدیران منطقه آزاد کیش قرار گیرد، افزود: طرحی که در دست تدوین است باید از ظرفیت نهادهای مدنی و بخش دولتی کیش استفاده شود تا بتوانیم به اهدافی که برای پدافند غیرعامل جزیره کیش طراحی شده برسیم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.