روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 9029
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 03 آبان 1399 - 10:16 | | ارسال توسط :

امام جمعه جدید سیریک معرفی شد

با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان، امام جمعه جدید شهرستان سیریک معرفی شد.
امام جمعه جدید سیریک معرفی شد

با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان، امام جمعه جدید شهرستان سیریک معرفی شد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از مهر، حجت الاسلام محمد عبادی زاده پیش از ظهر جمعه در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان سیریک ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول، بیان داشت: ماه ربیع ماه خیر و برکت برای مردم جهان و بشریت است ماهی که پیامبر رحمت در این ماه به دنیا آمده است.

وی در ادامه به عظمت اسلام اشاره کرد و افزود: امروز عظمت جهان اسلام بر گرفته از تعالیم پیامبر است، ما امروز در برابر توطئه های دشمنان تائید به حسنه رسول خدا می دانیم، در اندیشه تابناک اسلام همه حول یک محور هستیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: در امت محمد (ص) رنگ و نژاد و قومیت جایگاه و معنی ندارد بلکه همه به یک رنگ خلق شده اند، امروز بیشتر از گذشته نیاز به وحدت داریم و اکنون وحدت این سرمایه ای عظیم ای که داریم نباید از دست بدهیم.

وی در ادامه نماز جمعه را عامل وحدت دانست و اظهار کرد: امام جمعه در هر منطقه به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی است.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه امام جمعه باید دسیسه های دشمنان در خطبه های نماز جمعه برملا کند، خاطر نشان کرد: نماز جمعه به عنوان یک منبع حکومتی است و یک اقتدار حکومتی دارد، همه امامان جمعه مامور برای اقامه نماز جمعه هستند، و جایگاه نماز جمعه به عنوان قطب هر شهرستان محسوب می شود و نقش آفرینی امامان در راستای وحدت و بصیرت آزمایی، بالا بردن و رشد جامعه و آماده کردن برای یک نقش پر رنگ در جهان اسلام و باید این فضایل توسط امام جمعه برجسته شود.

مردم سیریک در کنار دریا تشنه هستند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، شهرستان سیریک را به عنوان الگوی وحدت و همدلی در استان معرفی کرد و افزود: مردم ساحل نشین و بندری همه نگاهشان به دریاست و استان هرمزگان بیش از ۲هزار ۵۰۰ کیلومتر ساحل آبی دارد که دارای ظرفیت های بالایی است، اما چقدر از این سواحل را توانستیم آباد کنیم؟

وی بابیان اینکه مسئولان نتوانستند همه موهبت دریا برای مردم نقد کنند اضافه کرد: با توجه به اینکه نگاه مردم سیریک به دریا است و زندگی آنها به دریا وابسته است ، ولی مردم این شهرستان مشکلات زیادی دارند، در صورتی که دریا یک موهبت الهی برای این مردم است، ولی متاسفانه مسئولان نتوانسته اند این موهبت دریا را برای مردم به فعل تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه، چنانچه کشوری بخواهد رشد کند باید شهرهای بندری آن کشور توسعه پیدا کند و آبادانی کشور بستگی به آبادانی شهرهای بندری دارد، و سرمایه های که در دریا دارد بی نظیر است، ولی شهرهای ساحلی ما بیمار شده اند.

عبادی زاده گفت: شهرستانهای شرق هرمزگان یک منطقه ای بکر است، که آماده برای پیشرفت و آبادانی است ولی متاسفانه این ظرفیت از دریای خلیج فارس و دریای عمان نقد نشده است که به همت دولت این مشکل رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: شهرهای بندری رونق چندانی ندارند و بیمارند و این بیماری را باید از بین برد.

امام جمعه بندرعباس، جنوب شرق و هرمزگان را منطقه‌ای بکر و آماده برای آبادانی عنوان کرد و افزود: باید اسکله‌های بزرگتر از شهید رجایی بندرعباس در این منطقه احداث شود.

حجت الاسلام عبادی زاده تاکید کرد: مردم سیریک کنار دریا و اما تشنه لب باشند؟ بنده نگران بی آبی این منطقه هستم که باید فوری این معضل حل شود و مسئولین در اسرع وقت باید این مشکل را برطرف کنند.

وی برای امام جمعه سابق شهرستان سیریک حجت الاسلام حیدری آرزوی موفقیت کرد و افزود: حجت الاسلام حیدری با تمام کمبودهای که در منطقه وجود داشت توانست موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: از امروز سکاندار بخش فرهنگی و اجتماعی و امامت جمعه شهرستان برعهدی جوان توانمند برادر حجت الاسلام سالاری است که با علمای اهل سنت به واسطه حضور در دانشگاه مذاهب اسلامی آشنایی کامل دارد.

در پایان این مراسم از زحمات ۴ساله حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه سابق تقدیر و حجت الاسلام محسن سالاری به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان معرفی شد.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : مهر
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.