روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 7882
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 07 مهر 1399 - 8:46 | | ارسال توسط :
آیین گرامی داشت شکست حصر آبادان مطرح شد؛

امام جمعه کیش:شکست حصر آبادان الگویی شایسته برای شکست حصر اقتصادی کشور است

امام جمعه کیش در آیین گرامی داشت سالروز شکست حصر آبادان با اشاره به اهمیت تحلیل و بررسی رویدادهای دفاع مقدس گفت: شکست حصر آبادان می تواند الگویی شایسته برای شکست حصر اقتصادی دشمن باشد.

امام جمعه کیش در آیین گرامی داشت سالروز شکست حصر آبادان با اشاره به اهمیت تحلیل و بررسی رویدادهای دفاع مقدس گفت: شکست حصر آبادان می تواند الگویی شایسته برای شکست حصر اقتصادی دشمن باشد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ستاد خبری هفته فرهنگی هنری دفاع مقدس، در مراسم اختتامیه هفته دفاع مقدس و گرامی داشت شکست حصر آبادان حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است تا رویدادهای جنگ تحمیلی مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار گیرد اظهار کرد: این تحلیل به ویژه توسط تحلیل گران حوزه های نظامی و سیاسی اگر به صورت منصفانه انجام شود می تواند برای کشور مفید واقع شود.

وی افزود: عملیات شکست حصر آبادان یکی از عملیات های بسیار مهم و تاثیرگذار در سرنوشت جنگ تحمیلی بود و دشمن به هیچوجه باور نمی کرد که ما بتوانیم این حصر سخت را شکسته و از آن عبور کنیم اما با لطف خداوند متعال رزمندگان اسلام در یک جهش بسیار قوی موفق شدند تا حصر آبادان را شکسته و دشمن بعثی را عقب برانند.

امام جمعه کیش با بیان اینکه، شکست حصر آبادان از مواردی است که می توان به خوبی آن را تحلیل کار و جاری کار زیاد دارد افزود: وقتی که عوامل شکست حصر آبادان را از دل عملیات ثامن الائمه به دست آوردیم خوب است که از همان عوامل برای شکست حصر اقتصادی استفاده کرده و این حصر اقتصادی که در قالب تحریم ها امروز تمام کشور را فرا گرفته است با بهره گیری از فرمان نافذ رهبر مظم انقلاب شکسته و بر آن ها غلبه کنیم.

وی با بررسی عوامل شکست حصر آبادان مقاومت را از مهمترین عوامل موفقیت در این عملیات عنوان کرد و افزود: یکی از عوامل مهم مکتب مقاومت که مکتب امام بود و از سال ۴۲ امام توانست به واسطه این مکتب انقلاب اسلامی را رهبری کرده و به پیروزی برساند و اگر اما این استقامت و ثبات در هدف را نداشت به یقین انقلاب در همان سال ۴۲ تمام می شد اما استقامت امام مسیر را باز کرد و این دریای پرتلاطم را با کشتی استقامت در نوردید و انقلاب را به ساحل نجات رساند و امروز ما از برکت آن متنعم شده ایم.

حجت الاسلام حسن زاده تدبیر و مدیریت مدبرانه جنگ را از دیگر عوامل شکست حصر آبادان برشمرد و افزود: همراهی و وحدت نیروهای مسلح و مردم در کنار طرح ها و برنامه های مدبرانه فرماندهان موقت موجب شد تا حصر آبادان که برای کشور و دفاع مقدس خطر بزرگی محسوب شده و سرنوشت ساز بود شکسته شود.

عامل دومی که ان هم بسیار نقش دارد و مهم است مسئله تدبیر و مدیریت مدبرانه جنگ بود  که در این عملیات فرماندهان ما اعم از ارتش و سپاه در کنار هم آمدند و یک طرح و برنامه جدید را ریختند که از آن به مقاومت تعبیر می کنم و طرح مدبرانه فرماندهان مقاومت که موجب شد ما این حصر بزرگ آبادان را که برای کشور و جنگ خطر داشت و سرنوشت ساز بود شکستیم

وی تصریح کرد: ما امروز در حصر اقتصادی قرارگرفته ایم و با همان روحیه مقاومت و همان تدبیر و دقت که مسئولان مخصوصا باید درمسائل اقتصادی بیاندیشند و با وحدت و همگرایی نیروهای انقلابی و اسلامی و همه دوستداران ایران این حصر اقتصادی را هم خواهیم شکست و جشن پیروزی اقتصادی را هم خواهیم گرفت

سرهنگ شهداد کناری فرمانده سپاه کیش نیز در این مراسم با یادآوری دلاورمردی ها و رشادت ها، ایثارگری ها و از خودگذشتگی های ملت ایران در دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس میراث گرانبهای شهداست که با اهدای جان خود از این مرز و بوم و شرف و عزت و استقلال کشور دفاع کردند

وی با اشاره به اینکه جنگ زمانی به ما تحمیل شد که مدارس در آغاز فصل بازگشایی بود و دانش آموزان باید راهی کلاس های درس می شدند تاکید کرد: در چنین شرایطی دشمن با تمام قوا از زمین و هوا و دریا وارد خاک ایران شد.

کناری افزود: اما به لطف الهی سربازان دلیر ایران در کمتر از ۴۸ سال در ۵ مهر ۱۳۶۰ توانستند با مقاومت و ایثار و همدلی و همبستگی با فرمان امام راحل(ره) حصر آبادان را شکسته و نیروهای بعثی را از آبادان دور کنند.

وی با بیان اینکه مردم با دست های خالی در برابر دشمن بعثی ایستاده بودند = افزود: این شکست مفتضاحانه موجب شد تا رژیم بعث عراق تعدادی از فرماندهان ارشد خود را تنبیه و اعدام کند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کیش تاکید کرد: دشمنان بدانند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج اقتدار ایستاده اند و با سازماندهی مستحکم رزمی و دفاعی و مدیریت رهبری فرزانه، دانشمند و مدیر و مدبر همچنین با تربیت فرماندهان توانمند و میلیون ها رزمنده و سرباز آماده است تا در صورت هر گونه حماقت دشمنان چنان درسی به آن ها بدهد که تاریخ به خود ندیده باشد.

وی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی به دست دشمنان و استکبار جهانی و عمق کینه ملت بزرگ ایران نسبت به جنایتکارانی که در این اقدام جنایتکارانه دست داشته اند افزود: وعده موعود فرا خواهد رسید و قطعا دشمنان به زباله دان تاریخ فرستاده خواهند شد.

سعید پورعلی معاون فرهنگی  اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مردم رهران صادق و وفادار شهدا هستند افزود: استمرار کینه دشمنان برعلیه ملت ایران و کشورما به دلیل عدم شناخت کافی از این ملت بزرگ است.

وی با بیان اینکه مردم ایران به عشق به مذهب، خاک و میهن، هویت دینی و ملی و انقلاب در طول تاریخ معادلات بسیار را به هم زده اند به بخشی از تاریخ جنگ در ایران پرداخت و افزود: جنگ ایران با پیروزی انقلاب و عملیات نشانه گذاری های عراق و جمع آوری تجهیزات نظامی و آشفته سازی در مرزهای ایران شروع شد و این استنباط را داشتند که در مدت زمان کوتاه ۵ روزه به خواست خود که تجزیه طلبی و تجزیه خاک ایران بود دست خواهند یافت.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه دشمنان یک عنصر مهم و آن را در نظر نگرفته بودند افزود: این عنصر مهم « مردم » بود که توانست تمامی معادلات دشمن را به هم بریزد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کسانی که در دفاع مقدس حضور داشتند هیچ سابقه جنگی نداشته و در هیچ جنگی شرکت نکرده بودند افزود: عملیات ثامن الائمه توسط یک خبرنگار دانشجو به نام حسن واقع که در دانشکده حقوق دانشگاه تهران در حال تحصیل بود و در روزنامه جمهوری اسلامی فعالیت می کرد طراحی و اجرا شد.

 معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: امام حرکتی را ایجاد کرد که معادلات آن زمان در حوزه جنگ را به هم زد و امروزما بواسطه اتکاء به همان قدرت مردمی هیچ ترس و نگرانی از کینه ورزی های دشمنان نداریم.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ستاد خبری هفته فرهنگی هنری دفاع مقدس
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.