روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 33129
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی تاریخ انتشار : 07 مرداد 1401 - 15:42 | | ارسال توسط :

امام جمعه کیش: درخواست می کنیم رییس جمهور شخصا مساله کیش ایر را دنبال کند

امام جمعه کیش گفت: کیشوندان و مسوولان جزیره درخواست دارند رییس جمهور شخصا مساله واگذاری شرکت هواپیمایی کیش‌ایر به بخش خصوصی را بررسی کند.
امام جمعه کیش: درخواست می کنیم رییس جمهور شخصا مساله کیش ایر را دنبال کند

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،امام جمعه کیش گفت: کیشوندان و مسوولان جزیره درخواست دارند رییس جمهور شخصا مساله واگذاری شرکت هواپیمایی کیش‌ایر به بخش خصوصی را بررسی کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره با بیان اینکه در هفته های گذشته پروازهای ورودی به این جزیره کاهش پیدا کرده است اظهار داشت: این مساله در کنار مشکلات اقتصادی موجب کوچک تر شدن سفره کسبه جزیره شده و تدبیر اقدامات مناسب لازمه برون رفت از این مشکل است.

وی تقویت زیرساخت های ورود گردشگر به کیش از جمله مسیرهای هوایی ودریایی و حتی راه های زمینی منتهی به این جزیره را لازمه جذب گردشگران اعلام کرد و گفت:واگذاری شرکت هواپیمایی کیش ایر به بخش خصوصی چالش های جدیدی در حوزه گردشگری برای این جزیره ایجاد کرده و درخواست می کنم رییس جمهور شخصا موضوع مهم این شرکت را برای بازگشت ان به دامان جزیره پیگیری کنند.

عزاداری دهه اول محرم با نگاه تحولی برگزار شود

وی امام جمعه کیش گفت: با توجه به فرا رسیدن عزاداری های ماه محرم باید انتظار می رود در دهه اول ماه محرم امسال جلسات پر شوری در جزیره همراه با حضور گسترده، با شناخت و با بصیرت از اهداف قیام امام حسین (ع) برگزار شود.

وی با تقدیر از مردم کیش و مسوولان منطقه آزاد این جزیره بخاطر حمایت های مادی و معنوی از برگزاری پرشور مجالس عزاداری اضافه کرد: باید نگاه تحولی به مراسمات دهه اول ماه محرم به آن داشته باشیم به گونه ای که عزادران حسینی از حضور در این مراسمات از بعد معنوی احساس تحول در خود داشته باشند.

حجت الاسلام حسن زاده اظهار داشت: حضور خالصانه همراه با طهارت باطنی و ظاهری از جمله ویژگی هایی است که عزادران می توانند با اتکا به آن تحول را در خود ایجاد کنند به گونه ای که افراد تنها برای امام حسین (ع)، اهداف قیام این امام و همراه با استغفار قلبی و توبه باید در جلسات شرکت کنند.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا در جامعه و اعلام هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی امسال نیز جز امور لازم است  و انتظار می رود همه عزاداران حسینی به این نکات توجه داشته باشند.

امام جمعه کیش با اشاره به فرا رسیدن هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است اظهار داشت: تاکیدات فراوانی در آیات قرآن کریم بر این ۲ فریضه شده اما امروزه شاهد هستیم این فرایض فراموش شده و لازم است مسوولان و مردم توجه جدی به احیای آنها داشته باشند.

عمل به تاکیدات رهبری لازمه برپایی نمازجمعه های پرشور است

وی با اشاره به برگزاری سمینار ائمه جمعه و دیدار با رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: ائمه جمعه در این سمینار حرف دل مردم ایران را به مسوولان قوای سه گانه اعلام کردند و به طور مستقیم در خصوص مشکلات اقتصادی و معیشتی سخت به میان اوردند.

حجت الاسلام حسن زاده یادآور شد: دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی مهمترین بخش این سمینار بود که ایشان دستوراتی را به ائمه جمعه دادند که عمل به آنها لازمه برپایی نماز جمعه های پرشور در جامعه است.

وی با بیان اینکه معتقدم به لطف حضور آحاد مختلف مردم جزیره کیش یکی از پرشورترین نماز جمعه ها نسبت به جمعیت را دارد افزود: انتظار می رود مسوولان در راستای تکمیل طرح مصلی این جزیره ردیف و بودجه اعتباری ان را مجددا فعال کنند تا اقدامات تکمیلی ان انجام شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.