روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 22 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳ - 15 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 12026
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : 14 دی 1399 - 13:12 | | ارسال توسط :

امام جمعه کیش: شهادت محصول بصیرت و معنویت منحصر بفرد در شخصیت سردار سلیمانی بود

امام جمعه کیش در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: بصیرت ویژگی منحصر بفردی در وجود سردار سلیمانی بود که محصول این بصیرت و معنویت را با عنوان شهادت از این درخت چیدند.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، حجت الاسلام حسن زاده در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی ویژه کیش که به مناسبت گرامی داشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی  باحضور امام جمعه اهل سنت، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و پرسنل ناجای کیش برگزار شد با تسلیت این روز اظهار کرد. امروز روز سختی برای جبهه مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۳ دی ماه سال ۹۸ جبهه مقاومت فرمانده رشید، برادر عزیز و یار ارزشمند خود را که نامش لرزه بر اندام استکبار جهانی می انداخت از دست داد افزود:  براساس اعقتادات ما و آموزه های دینی که در قرآن کریم آمده است، شهیدان زنده اند و ما حق نداریم حتی در ذهن و فکر خود تصوری غیر از زنده بودن آن ها داشته باشیم بر این اساس شهید سردار سلیمانی زنده است و روح بلند و ملکوتی شهید ناظر بر تمام رفتار ما، جبهه های مقاومت و کمک به فرماندهان مقاومت است.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه بصیرت، هوشیاری، قدرت تشخیص حق از باطل ، آن هم در مواقعی که این تشخی بسیار سخت می شود یکی از خصوصیات و یژه ای در وجود سردار سلیمانی بود که موجب شد وی به مقام عظمای شهادت دست یابد افزود: وی در دوران نوجوانی به عرصه انقلاب و دفاع از آرمان های نظام و جبهه ها پا گذاشت و به واسطه همین هوشیاری بود که در آن زمان کمتر افرادی چنین تشخیصی داشتند تبدیل به یک فرمانده دلیر، شجاع، جسورو پا به کار برای انقلاب و دفاع مقدس شد.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی به درجه ای از هوشیاری و تشخیص حق از باطل رسیده بود که در طول دوران ۴۰ ساله مجاهدت خود لحظه ای از مسیر حق فاصله نگرفت در حالیکه در این دوران بسیاری از نیروها معنویت و روحیات معنوی را کسب کردند اما برخی قدرت حفظ این روحیات معنوی را پس از جنگ نداشتند و بصیرت در وجود آن ها نهادینه نشده بود و پس از جنگ این روحیات را از دست دادند.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه شهید سلیمانی پس از جنگ نه تنها این نیرو را حفظ بلکه آن را تقویت کرد، گسترش داد و عمق بخشید افزود: سرانجام محصول ین معنویت و بصیرت را به عنوان شهادت چید.

وی با اشاره به اینکه بصیرت ویژگی همه شهیدان است اما در وجود شهید سلیمانی به شکل خاص، ویژ] و گسترده دیده می شد. تصریح کرد: بصیرت یک گوهر گرانبها است که اگر در وجود انسان رار گیرد همچون نور افکنی است که مسیر را به خوبی نشان میدهد.

امام جمعه کیش همچنین با تقدیر از اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز کیش در انعکاس اخبار و مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی رحلت آیت الله مصباح یزدی، یکی از علمای جلیل القدر حوزه های علمیه کشور را تسلیت گفت.

هر کس دنباله رو ولایت باشد عاقبت به خیر است

سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی ویژه کیش نیز در این مراسم با تسلیت شهادت سردار رشید اسلام، سردار حاج قاسم سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی حضور در مراسم صبحگاه عمومی نیروهای ناجای کیش را میثاقی دوباره با شهید سردار سلیمانی برشمرد و افوزد: امروز قسم یاد کردیم که با خون خود ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز وظیفه سنگین تری داریم و با قرائت این میثاق نامه باید به ولایت فقیه، اسلام و نظام وفادار باشیم افزود: به عنوان سرباز قسم یاد کردیم که تا آخرین قطره خون از اسلام و آرمان های اسلام دفاع کنیم که این مسئولیت ما را سنگین تر می کند و پیمان بستیم که همواره  پشتیبان و دنباله رو ولایت فقیه باشیم چرا که هر کس دنباله رو ولایت فقیه باشد عاقبت به خیر می شود.

جمالی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی از جوانی قدم در راه شهادت گذاشت و در دفاع مقدس با دریات و نبوغ توانست یروزی را برای جبهه های اسلام به ارمغان آورد افزود: وی هیچگاه مبارزه را کنار نگذاشت و همواره به دنبال مبارزه با دشمنان اسلام و عدل و داد بود.

وی با اشاره به برخی از ویژگی های شخصیتی حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: نبوغ نظامی از ویژگی های سردار سلیمانی بود و این شهید از نوابع نظامی دنیا محسوب می شد و یکی از تئوریسین هایی بود که خوبی می توانست با طرح وبرنامه هوشمند، پیروزمندانه از میدان نبرد خارج شود و نمود عینی این نبوغ در دفاع مقدس و پیروزی بر داعش دیده می شود.

فرمانده انتظامی ویژه کیش داشتن روحیه سلحشوری و جنگی، روحیه شهادت طلبی، اخلاص ، ارادت و تمسک به اهل بیت، ولایتمداری و تبعیت از ولایت ، معنویت، فرامرزی بودن، و بصیرت را از ویژگی های سردار سلیمانی برشمرد و افوزد: سردار سلیمانی یک فرمانده نظامی فرامرزی بود و به کشور خاصی تعلق نداشت و متعلق به امت اسلامی بود و در دنیا به عنوان یک نظامی بین المللی شناخته شده بود.

وی با اشاره به بصیرت و تشخیص مرز میان حق و باطل به عنوان یک ویژگی برجسته در وجود سردار سلیمانی افزود: هر جا استکبار سرمایه گذاری کرد که بر مردم ئدنیا حکومت کند، با حضور سردار سلیمانی برنامه هایش به شکست انجامید و به همین دلیل طرح و نقشه شهادت سردار سلیمانی را طراحی کرد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش در پایان از اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز کیش در انعکاس اخبار و برنامه های مربوط به سالگرد شهادت سردار سلیمانی تقدیر کرد.

در این مراسم میثاق نامه فرماندهان و کارکنان ناجا با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت شد.

در بخش هایی ازاین میثاق نامه آمده است: با زخم‌های پیکرت عهد می بندم در حفاظت و مراقبت از جان،‌ مال،‌ ناموس و عرض آحاد شهروندان، قلعه حصین و پناهگاه امن مردم مستضعف و ستمدیده بوده و با گردنکشان و ستمگران سخت و شدید باشم. با شرحه شرحه پیکرت پیمان می‌بندم تا آخرین قطره خونم در مقابل اشرار و منافقان،‌ مستکبران و معاندان، دشمنان دین و مذهب و امام و امت بایستم و به خون خواهیت برخیزم و با شهادتم،‌ زینت میهنم باشم.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : روزنامه اخبار کیش
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.