روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 42315
  پرینتخانه » علمی و فناوری تاریخ انتشار : 21 تیر 1402 - 14:55 | | ارسال توسط :

امضای تفاهم نامه میان وزرای ارتباطات ایران و عراق

تفاهم نامه ای میان وزیران ارتباطات ایران و عراق امروز و در حاشیه سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو منعقد شد.
امضای تفاهم نامه میان وزرای ارتباطات ایران و عراق

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،در حاشیه اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو، عیسی زارع پور  و هیام عبود کاظم، وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و عراق در حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاهم نامه ای امضا کردند.

سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو از امروز به میزبانی ایران آغاز شد.

یکی از اهداف برگزاری این اجلاس رسیدن به راه‌های توسعه همکاری‌های دو و چند جانبه بین کشورهای عضو  اعلام شده است.

این سازمان ۵۲ سال پیش با همکاری سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان تشکیل شد و ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان همکاری اقتصادی اکو به شمار می رود. در حال حاضر ۱۰ کشور عضو این سازمان هستند و کشورهایِ پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و ایران عضوِ مشترک مابین اکو و سازمان همکاری شانگ‌های هستند.

در این اجلاس و طی جلسات مختلف، وزرا، رؤسای هیئت‌ها و سایر شرکت‌کنندگان، آخرین تحولات شناسایی شده در «استراتژی منطقه‌ای ۲۰۲۵ اکو برای توسعه جامعه اطلاعاتی ۲۰۲۵»، که افق آینده این سازمان نیز است و مکانیسم‌های ادغام منطقه‌ای در زمینه ICT را، مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

در این اجلاس دو روزه، وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو در نشست گفتگوهای سیاسی وزرا در حوزه آینده دیجیتال تبادل نظر خواهند کرد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.