روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 44839
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 11 مهر 1402 - 13:02 | | ارسال توسط :
در دیدار میهمانان سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی؛

امیرعبداللهیان: کنفرانس تقریب پرچمدار وحدت در جهان اسلام است

وزیر امور خارجه کنفرانس وحدت را پرچمدار وحدت و تقریب در جهان اسلام دانست و گفت: جهان در پیچ تاریخی تندی قرار دارد که رسالت علما و اندیشمندان را ده‌چندان کرده‌ است.
امیرعبداللهیان: کنفرانس تقریب پرچمدار وحدت در جهان اسلام است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«حسین امیرعبداللهیان» در نشست با مهمانان سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از تلاش‌های دبیرکل مجمع تقریب در برگزاری این کنفرانس قدردانی و تصریح کرد: بر اساس شاخص‌های علمی، نظم و نظام جهانی بین‌المللی در حال تغییر است و در تغییر و تحول نظم جهانی، آمریکا به‌عنوان یک ابرقدرت که دهه‌ها برای یکجانبه‌گرایی تلاش می‌کرد، همچنان شاخصه‌هایی از هژمون را دارد اما قادر به اعمال آن نیست.

وزیر امور خارجه، اقدام تروریستی دولت ترامپ در ترور چهره بین المللی مبارزه با تروریسم، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به این اقدام در هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد و ناتوانی ایالات متحده در نشان دادن کوچک‌ترین واکنشی به آن را نمونه‌ای از قادر نبودن به اعمال هژمون از سوی ایالات متحده و از مصادیق تغییر نظم جهانی دانست‌.

امیرعبداللهیان: کنفرانس تقریب پرچمدار وحدت در جهان اسلام است

امیرعبداللهیان در تبیین شرایط جهانی اظهار داشت: امروز جهان در پیچ تاریخی تندی قرار دارد که رسالت علما و اندیشمندان در سراسر جهان را ده‌چندان کرده‌ است؛ ما در منطقه و جهان، وارد صحنه جدیدی از تحولات شده‌ایم و این درک در حال تقویت است که اگر ما به فکر امنیت خود نباشیم، دیگران کمکی نمی‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز شاهد بازگشت روابط ایران و عربستان هستیم و بنای ما این است که روابط عمیق و گسترده‌ای بین دو کشور با نگاه به مصالح جهان اسلام و با هدف مأیوس کردن دشمن و بستن راه عادی‌سازی داشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تأکید بر اینکه از صفحه جدید روابط با کشورهای اسلامی استقبال می‌کنیم، متذکر شد: معتقدیم در توافقات با کشورهای مسلمان باید بر اساس حفظ منافع فلسطین و نامشروع دانستن رژیم صهیونیستی پیش برویم.

وزیر امور خارجه کشورمان به روابط رو به بهبود ایران و مصر هم اشاره کرد و گفت: با وزیر امور خارجه مصر دیدار کرده و توافقات خوبی انجام داده‌ایم و امیدواریم شاهد تحولی خوب به نفع دو ملت باشیم.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در سال‌ جاری افزود: رئیس‌جمهور کشورمان با حضور در سازمان ملل دو ابتکار مهم داشت. آیت‌الله رئیسی علاوه بر بالابردن قرآن در این نشست، موضوع مهم خانواده را مطرح کرد؛ چرا که جنبش جهانی همبستگی با خانواده باید در جهان به راه بیفتد. ما در حال پیگیری این موضوع در مؤسسات فرهنگی هستیم تا تبدیل به یک جنبش جهانی شود.

امیرعبداللهیان: کنفرانس تقریب پرچمدار وحدت در جهان اسلام است

پیش از سخنان وزیر امور خارجه، «حمید شهریاری»، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در اظهاراتی اهداف سی و هفتمین نشست وحدت اسلامی در تهران و با حضور علما، اندیشمندان و متفکران اسلامی از فرق اسلامی را تبیین کرد و در ادامه «عبدالرزاق قسوم» رئیس جمعیت علمای مسلمین الجزایر، ماموستا «ملاقادر قادری» امام جمعه پاوه، «هشام بن محمود» مفتی تونس، قطب «مصطفی سانو» دبیرکل مجمع جهانی فقه اسلامی، آخوند «عبدالرزاق رهبر» امام جمعه اهل سُنّت آق قلا و «فرحناز کرد زابلی» فعال فرهنگی از سیستان و بلوچستان به تبیین نقطه نظرات خود در زمینه وحدت اسلامی پرداختند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.