روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 48391
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 02 اسفند 1402 - 16:00 | | ارسال توسط :
وزیر اقتصاد

انتشار گواهی اوراق سپرده خاص تصمیم دولت بود/ اختلافات شایعه است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: انتشار محدود گواهی اوراق سپرده خاص تصمیم ستاد اقتصادی دولت بود که بانک مرکزی آن را اجرایی کرد.
انتشار گواهی اوراق سپرده خاص تصمیم دولت بود/ اختلافات شایعه است

سید احسان خاندوزی عصر امروز (چهارشنبه ۲ اسفند ماه) در بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران ، اظهار کرد: انتشار گواهی اوراق سپرده خاص (با سود ۳۰ درصد) در ستاد اقتصادی دولت مطرح و تصمیم گرفته شده بود که انتشار محدود این اوراق برای پروژه‌های ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: بانک مرکزی هم همان موضوعی که در ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفته شده بود را اجرایی کرد و شایعاتی که در مورد اختلافات وجود دارد، علاقه‌هایی برخی افراد است که دنبال اختلاف آفرینی هستند و به این موضوع دامن می‌زنند.

الکترونیکی شدن مجوزها، کام فعالان اقتصادی شیرین می‌کند

وزیر اقتصاد در مورد تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی (شناسه یکتا)، گفت: میزهای خدمت با همکاری خوب اتاق اصناف ایران و تولیدکنندگان ایجاد شده و روزانه مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تبدیل و هر روز عدد نهایی اعلام می‌شود.

خاندوزی تصریح کرد: مصر هستیم که حکم قانون را اجرایی کنیم؛ زیرا قانون الزام کرده که دو سال بعد از اجرا قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، باید تمام مجوزهای کاغذی پیشین به مجوز الکترونیکی تبدیل شود که این موضوع در حال اجرا است.

ی ادامه داد: به نظر ما از این به بعد یک فضای جدیدی در حوزه مجوزگیری دستگاه‌های دولتی و اصناف کشور با فعالان اقتصادی ایجاد خواهد شد و به یک تعاملات بسیار سهل، سریع، هوشمند و برخط صدور مجوز وارد خواهیم شد که شیرینی آن به کام تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خواهد بود.

بانک با مدیریت سرپرست نداریم

وزیر اقتصاد در مورد اینکه آیا بانکی با مدیریت سرپرست اداره می‌شود؟ پاسخ داد: در بین بانک‌های تحت مدیریت دولت، فقط بانک ملت است که در واقع مدیرعامل آن پیشنهاد شده و در مرحله مصاحبه‌ها در بانک مرکزی است که به‌زودی منصوب می‌شود و و بانک دیگر با مدیریت سرپرست نداریم.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.