روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 41043
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 10 خرداد 1402 - 14:47 | | ارسال توسط :

انجام اولین پرواز خروجی از سالن پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش

اولین پرواز آزمایشی از پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش به مقصد مشهد مقدس انجام شد.
انجام اولین پرواز خروجی از سالن پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش

به گزارش خبرگزاری روزنامه اخبار کیش از صداوسیما ، اولین پرواز آزمایشی از این پایانه جدید فرودگاه کیش همزمان با سالروز ولادت امام رضا علیه السلام در ساعت هشت صبح امروز به مقصد مشهد مقدس انجام شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه برای ساخت این پایانه از آغاز اجرای آن تاکنون بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه صرف شده است، گفت: با بهره برداری از این سالن ظرفیت جابه جایی مسافران در فرودگاه کیش به شش میلیون نفر می‌رسد.

سعید پورزادی افزود: پایانه کنونی فرودگاه کیش قرار است در اختیار پرواز‌های خارجی قرار گیرد و می‌تواند با افزایش سه میلیون نفری، ظرفیت کلی پرواز‌های داخلی و خارجی از کیش را به ۹ میلیون گردشگر برساند.

عباس کاووسی رییس اداره نظارت معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در خصوص امکانات این سالن فرودگاهی با تاکید بر اینکه این سالن هوشمندترین سالن فرودگاهی کشور محسوب می‌شود، گفت: این فرودگاه به تجهیزات مدرنی همچون سامانه پیشرفته انتقال بار بی اچ اس (سیستم انتقال هوشمند بار)، پل‌های تلسکوپی برای سوار و پیاده شدن مسافران در کوتاه‌ترین زمان ممکن و سیستم بی ام اس تهویه مطبوع مجهز است.

وی افزود: مساحت کل زمین پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش ۲۵ هکتار با زیربنای ساختمان پایانه ۴۹ هزار مترمربع است و سیستم‌های پیشرفته تجهیزات فرودگاهی و پارکینگ رو باز با ظرفیت ۵۲۰ خودرو در محوطه شمالی در آن تعبیه شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.