روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 1407
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 26 فروردین 1399 - 19:23 | | ارسال توسط :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

انجام روزانه ۲۰۰ تست کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: روزانه 200 تست کرونا در استان انجام می‌شود و در حال برنامه ریزی برای انجام 400 تست روزانه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: روزانه ۲۰۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود و در حال برنامه ریزی برای انجام ۴۰۰ تست روزانه هستیم.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از فارس، حسین فرشیدی صبح امروز در یک نشست خبری مجازی به شکل ویدئوکنفرانس به سوالات رسانه‌ها در زمینه‌های مختلف پاسخ گفت.

وی با بیان این که حدود دو ماه از شیوع ویروس کویید ۱۹ در ایران و حدود ۳٫۵ ماه در دنیا می‌گذرد و هنوز زمان کافی برای بررسی تمامی رفتارهای ژنتیکی این بیماری فراهم نشده است و لذا باید مراکز تحقیقاتی زمان هر چه بیشتری برای بررسی میزان اثرگذاری شرایط مختلف از جمله شرایط آب و هوایی متنوع بر روی آن در اختیار داشته باشند، خاطرنشان کرد: همکاری رسانه‌ها در زمینه اطلاع رسانی درست و هوشمندانه به مردم و آرام‌بخشی به جامعه برای پیگیری مناسب شرایط این بیماری در کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: خودمان را در استان برای مواجهه با پشه آئدس آماده کرده بودیم که به ناگاه شیوع بیماری کرونا در کشور و یافت شدن موارد مثبت این بیماری در هرمزگان، وظیفه‌ای مضاعف را بر دوش شبکه بهداشت و درمان استان قرار دارد و اکنون نیز در کنار توجه جدی به شناسایی و درمان بیماران کرونا، در حال پایش مستمر شرایط دیگر بیماری‌ها نظیر مالاریا و … نیز هستیم که باید مستمرا مورد رصد قرار گیرد.

بیان شمار مبتلایان کادر درمان در استان کمکی به شبکه بهداشت و درمان نمی‌کند

دکتر فرشیدی در پاسخ به سوالی در خصوص شمار کادر درمانی به بیماری کرونا در استان هرمزگان، عنوان کرد: فعلاً بیان این موضوع در سیاست کاری ما قرار ندارد و ممکن است اعلام آن و بیان اسامی آنان منجر به اختلال در کار درمانی در استان شود لذا ما این بیماران را نیز شناسایی و آمار آنها را در آمار کل مبتلایان در کشور لحاظ کرده‌ایم.

وی افزود: بیان آمار این مبتلایان منجر به اختلال در کار درمانی ما می‌شود و لذا از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم تا با توجه به شرایطی که ما به لحاظ اخلاقی و روانی در استان‌مان داریم، از بیان این آمار خودداری کنند.

حتی روسری خانم‌ها نیز می‌تواند از شیوع کرونا جلوگیری کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره میزان اثربخشی ماسک‌های پارچه‌ای نیز عنوان کرد: با هر وسیله‌ای که بتوانیم جلوی شیوع این بیماری را بگیریم، موثر است. مهم این است که مردم ما از شکل‌گیری تجمعات بخصوص در فضاهای سربسته خودداری و حتما فاصله مناسب دو متری از یکدیگر را رعایت کنند.

فرشیدی تصریح کرد: ماسک‌های دست‌ساز پارچه‌ای و حتی روسری خانم‌ها در مواردی که ماسک به همراه ندارند اما مجبور به حضور در یک جمع یا مکان سربسته‌ای برای خرید هستند، می‌تواند تا حدود زیادی جلوی شیوع و ابتلا به کرونا باشد ولی اولویت اصلی استفاده از ماسک، کادرهای درمانی و افراد بیمار هستند.

ابتلای ۱۲۰ تبعه بیگانه به بیماری حاد تنفسی و دو مورد مثبت کرونا

وی در ادامه در خصوص شمار مبتلایان خارجی به کرونا در استان نیز گفت: ۱۲۰ نفر از اتباع بیگانه در هرمزگان شامل اتباعی از هند، پاکستان، افغانستان و بنگلادش به بیماری حاد تنفسی مبتلا و مراحل درمان خود را به طور رایگان در بیمارستان‌های استان هرمزگان گذرانده‌اند که از میان آنان نتیجه تست کرونای دو نفر مثبت بوده است.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: هزینه درمان اتباع بیگانه نیز به مانند هموطنان‌مان بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا رایگان است.

ظرفیت تست کرونا در هرمزگان را به ۲۰۰ مورد در روز افزایش داده‌ایم

فرشیدی در ادامه کنفرانس خبری ویدیویی خود در خصوص میزان توانایی آزمایشگاه کرونا در هرمزگان برای انجام تست نیز گفت: ما با ۳۰ تست در شبانه روز در اوایل شیوع این بیماری کار خودمان را آغاز کردیم که اوایل نمونه‌ها را در شرایط خاصی به تهران ارسال می‌کردیم اما بحمدالله اکنون آزمایشگاه خوبی در استان ایجاد و تست‌ها در داخل استان در حال انجام است.

وی ادامه داد: اکنون توانایی انجام ۲۰۰ تست را در طول شبانه روز در استان داریم و در حال تلاش برای رساندن آن به ۴۰۰ تست هستیم که توانایی انسانی آن فراهم است و به برخی تجهیزات و زیرساخت‌ها نیاز دارد که در حال فراهم ساختن آن هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در همین زمینه توضیح داد: هر چه توانایی ما در انجام تست‌های روزانه افزایش بیشتری پیدا کند، می‌توانیم افراد بیشتری را که مشکوک هستند و علائمی نیز ندارند را مورد آزمایش قرار داده و به مهار شیوع این بیماری کمک کنیم.

وی گفت: اکنون هر فرد مبتلای مثبت را به طور جدی مورد بررسی و درمان قرار می‌دهیم به طوری که در ابتدا تمامی اعضای خانواده آن، همکاران اداری، راننده  سرویس و افراد نزدیک به آن را مورد بررسی و قرنطینه قرار می‌دهیم و سپس در لاین دوم کنترل به سراغ افرادی که وی به طور روزانه اما با فاصله بیشتری با آنان همکاری داشته می‌رویم که شامل فروشگاه مواد غذایی محل، دوستان و اقوامی که با وی در ارتباط بوده‌اند، می‌شود.

بسیاری از مبتلایان به کرونا اصلا علامتی ندارند

دکتر فرشیدی در بخش دیگری از این کنفرانس ویدیویی با بیان این که یکی از دلایل اصلی شیوع ویروس کرونا، بدون علامت بودن بسیاری از مبتلایان به این بیماری است که سبب می‌شود افراد ناقل بوده و بیماری خود را به دیگران منتقل کنند، بیان داشت: سرعت شیوع کرونا بالاست و هر فرد آلوده می‌تواند تا ۸ نفر و حتی بیشتر را نیز به این بیماری مبتلا کند.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین راهکار این است که افراد از تجمعات پرهیز کرده و افراد میزان تردد خود را محدود کنند و حدالامکان از روش‌های غیر حضوری برای ارتباط گرفتن با یکدیگر استفاده کنند تا بتوانیم روند کنترل این بیماری را ادامه داده و مانع از طغیان آن شویم.

هرگز سیاست نظام بهداشت و درمان کشور، واکسیناسیون طبیعی نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره سیاست بهداشتی و درمانی کشور برای انجام واکسیناسیون طبیعی، عنوان کرد: هرگز سیاست کشور ما واکسیناسیون طبیعی نیست و ما مرتبا در تلاش برای شناسایی و درمان بیماران کرونایی در سرتاسر استان هستیم تا بتوانیم آنها را زودتر پیدا کرده و درمان کنیم و این اقدام در راستای سیاست‌های کلان وزارت بهداشت و همین طور سازمان بهداشت جهانی است.

فرشیدی تأکید کرد: نظام بهداشت و درمان در حال انجام هزینه سنگینی برای کنترل این بیماری است به طوری که برای انجام هر تست ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان هزینه می‌شود و ما در استان بیش از ۲۴۰۰ تست تاکنون انجام داده‌ایم و این روند همچنان با قدرت ادامه دارد.

تبادل اسکناس یکی از آلوده‌ترین راه‌ها برای شیوع کرونا است

وی در بخش پایانی اظهارات خود در این کنفرانس خبری بار دیگر از عموم مردم خواست تا روش‌های خرید مجازی را مورد استفاده قرار داده و حدالامکان از تبادل اسکناس که یکی از راه‌های مهم آلوده‌شدن به ویروس کرونا است، خودداری کنند.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.