روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 25033
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 30 آذر 1400 - 14:08 | | ارسال توسط :
معاون وزیر راه و شهرسازی:

اولویت همکاری با کشورهای همسایه، فرصتی برای ارتقای ترانزیت کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تقاضای بین‌المللی ایران در بخش راه‌آهن مناسب نبوده و باید به‌روزرسانی شود، گفت: دولت سیزدهم اولویت همکاری را با کشورهای همسایه قرار داده است که فرصت ترانزیتی خوبی برای کشور ایجاد می‌کند.
اولویت همکاری با کشورهای همسایه، فرصتی برای ارتقای ترانزیت کشور است

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، «سید میعاد صالحی» امروز (سه‌شنبه) در مراسم ورود ناوگان ریلی جدید به حوزه حمل ونقل که در ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد، افزود: مسیر ایران برای تردد کالا میان شرق و غرب و از چین به اروپا یکی از بهترین مسیرها است و اهمیت ترانزیت ریلی ایجاب می‌کند که در این زمینه حلقه‌های مفقوده کریدوری را به یکدیگر متصل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان‌داشت: صنعت ریلی کشورمان با نقطه مطلوب در حمل‌و نقل ریلی فاصله زیادی دارد و برای جبران عقب‌ماندگی‌ها تلاش زیادی باید انجام داد.

وی ادامه‌داد: زمانی که شرکت راه‌آهن را تحویل گرفتم، فقط ۵۰۰ دستگاه لوکوموتیو فعال در شبکه ریلی تردد می‌کرد، درحالی‌که کل لوکوموتیوهای موجود در کشور ۹۵۰ دستگاه است و حدود ۲۰۰ دستگاه در سه سال اخیر زمین‌گیر شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن، نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ دستگاه لوکوموتیو در سال جاری زمین‌گیر شده، این در حالی است که ۱۵ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور داریم که تعداد بیشتری لوکوموتیو نیاز دارد.

صالحی با اشاره به اولویت قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر دستیابی به ۲۰ درصد سهم ریل از مسافر و ۳۰ درصد از بار، گفت: با این اولویت‌بندی قانون برنامه ششم فاصله زیادی داریم و توسعه حمل ریلی که مسیر مهمی برای جهش اقتصادی است، نیاز به اعتبارات و زمان بیشتری دارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: اکنون متوسط سن لوکوموتیوهای مسافری ما کمتر از ۱۰ سال و باری بالای ۳۰ سال است که اگر بازسازی نشود، تخریب مضاعف رخ می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به بدهی‌های شرکت راه آهن اشاره کرد و بیان‌داشت: راه‌آهن ۲ هزار میلیارد تومان به تعمیرکاران لوکوموتیو بدهی و سه هزار میلیارد تومان کمبود اعتبار برای بازسازی خطوط ریلی دارد.

وی به موضوع اهمیت ایمنی در خطوط سیر مسافری اشاره کرد و گفت: در هفت ماهه امسال هفته‌ای بیش از ۱.۵ سانحه خروج از خط داشته‌ایم.

صالحی ادامه‌داد: همچنین از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه به‌طور متوسط ماهی پنج لوکوموتیو از مسیر خارج می‌شد، در حالی‌ که ایمنی خط قرمز دولت سیزدهم در حمل و نقل ریلی است.

معاون وزیر راه وشهرسازی از برنامه دولت برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ریلی خبر داد.

وی با بیان اینکه رجا به صورت غیرکارشناسی از راه‌آهن جدا شد، گفت: در هشت تا ۱۰ سال اخیر نسبت به رقبایمان عقب‌ماندگی بسیاری داریم. تقاضاهای بین‌المللی ما در بخش راه‌آهن مناسب نبوده که باید به‌روز رسانی شود.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.