روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 5104
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, عمران و خدمات شهری تاریخ انتشار : 11 مرداد 1399 - 11:42 | | ارسال توسط :
دیوارنگاره

ایجاد زیبایی های بصری در فضای شهری با دیوارنگاره های جذاب

نقاشي ديواري از جمله هنرهاي شهري محسوب مي شود که معنايي فراتر از شکل ظاهري خود دارد.
ایجاد زیبایی های بصری در فضای شهری با دیوارنگاره های جذاب

نقاشی دیواری از جمله هنرهای شهری محسوب می شود که معنایی فراتر از شکل ظاهری خود دارد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، محیط اطراف ما، فضای بیرونی و درونی به برقراری منطقی و درست میان اشکال؛ عناصر، رنگ و سازماندهی دقیقتر براساس اصول بصری نیاز دارند.

در یک محیط باید میان زیبایی و عملکرد ارتباط مناسبی برقرار کرد. طراحی محیط برای زیبا کردن محیط بصری، آگاه سازی و ارتباط برقرار کردن اهرمی پرقدرت و اثر گذار است.

هنرهای محیطی در ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین برای افراد جامعه نقشش موثری دارند، محیط مناسب یعنی فضایی که بشر در آن بتواند فارغ از فشارهای ناخواسته روانی رشد کرده و شکوفا شود و این از خواست های عقلانی بشری است و هنرهای محیطی، زیبایی بصری مطلوب را به همراه می آورد.

امروزه یکی از اثرهای مهم هنرهای محیطی که در شهرها ملاحضه می شود دیوارنگاری هایی است که توسط متولیان حوزه زیباسازی شهری، بر روی دیوارهای بخش های مختلف شهر ترسیم می شود.

مخاطب نقاشی دیواری مردمی هستند که هر روز از کوچه و خیابان ها در حال عبورند و این مسئله از اهمیت موضوع نمی کاهد به ویژه در شهرهایی که محل حضور گردشگران هستند این دیواره نگاره ها می توانند علاوه بر ایجاد محیطی دلنشین و شادی بخش امنیت روانی شهر و جامعه را عهده دار شوند.

درجزیره زیبای کیش، شرکت عمران، آب و خدمات کیش با ایجاد فضاهای دلنشین در محیط شهری با نورپردازی، رنگ آمیزی سنگ فرش خیابان ها و پیاده روها و ایجاد دیوارنگاره های جذاب با عناوین مختلف مرتبط با فضای گردشگری جزیره کیش به خصوص مفاهیم دریا محور توانسته است علاوه بر معرفی ظرفیت های جزیره کیش در حوزه گردشگری و ایجاد زیبایی های بصری با رنگ آمیزی های مناسب و متناسب با مفاهیم، به پاکیزگی و زیبایی محیط شهری کمک شایانی کند.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.