روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 33193
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 09 مرداد 1401 - 10:01 | | ارسال توسط :

بازدید از هزار و ۱۶۹ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش، گفت: کارشناسان بهداشت محیط این مرکز در ماه گذشته از هزار و ۱۶۹ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی آرایشی و بهداشتی کیش بازدید کردند.
بازدید از هزار و ۱۶۹ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دکتر محمدرضا رضانیا گفت: ۷۱۰ نوبت بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۲۷۵ نوبت بازدید از اماکن عمومی و ۱۸۴ نوبت بازدید از غرفه‌های آرایشی و بهداشتی در جزیره کیش انجام شده است.

وی افزود: ۱۸ نوبت نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب آشامیدنی، ۱۹۷ نوبت کلر سنجی از آب آشامیدنی، ۱۸ نوبت نمونه برداری از نان، ۵۵۴ نوبت اندازه گیری دما، روغن و نمک به وسیله تجهیزات سیار سنجش و رسیدگی به ۱۵ شکایات کتبی و تلفنی در ماه گذشته انجام شده است.

دکتر رضانیا تصریح کرد: در ماه گذشته ۴۸ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف جمع آوری و معدوم شد و یک واحد متخلف نیز بدلیل رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی به دادگاه معرفی شد.

وی افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، استفاده از دستکش و کلاه و روپوش، دارا بودن کارت تندرستی و رعایت بهداشت عمومی و بهسازی محل از مهمترین نکات بهداشتی است که بازرسان بهداشتی در بازرسی‌ها مورد سنجش قرار می‌دهند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش، افزود نظارت‌های بهداشت محیط در مناطق مختلف نقش تاثیر گذاری در ارتقای شاخص‌های سلامت دارد، و به منظور حفظ وارتقای سلامت مردم لازم است، بازرسی‌های بهداشت محیط با استمرار وجدیت اجرا شود.

دکتر رضانیا ازمردم خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در زمان خرید به تاریخ تولید و انقضای مواد غذایی دقت کنند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت موارد را به سامانه ۱۹۰ منعکس کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.