روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 34465
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 19 شهریور 1401 - 10:09 | | ارسال توسط :

بازرسی از کارگاه های کیش ۲ برابر افزایش یافت

مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بازرسی از کارگاه های این جزیره به منظور حفظ حقوق کارگران نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافت.
بازرسی از کارگاه های کیش ۲ برابر افزایش یافت

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،محمدعلی جلایر روز شنبه با بیان اینکه حفظ حقوق کارگران یکی از اولویت های این اداره در انجام وظایف خود است اظهار داشت: امسال با بیکارگیری ۲ نیروی جدید تعداد بازرسی از کارگاه های این جزیره ۲ برابر شده است.

وی اضافه کرد: امسال ۵۸۲ مرتبه شامل ۲۹۸ بازرسی ایمنی کار، ۲۳۱ مورد بازرسی کنترل اتباع خارجی و ۵۳ بازرسی کارگاه در این جزیره انجام شده که نسبت به ۲۳۳ مورد سال گذشته ۲ برابر رشد دارد.

جلایر گفت: امسال نسبت به سال گذشته بازرسی ایمنی کار در این جزیره ۲۰ درصد، بازرسی از کارگاه ها به منظور کنترل اتباع خارجی چهار برابر و بازرسی از کارگاه ها در راستای صحت ادعاهای کارگران متشاکی از کارفرمایان نیز ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در نتیجه این اقدامات منجر به رعایت بیشتر حقوق کارگران در کارگاه ها، تعامل سازنده بین کارگر و کارفرما، ثبت قرارداد کارگران در سامانه اشتغال شده است.

مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: کاهش ۲۹ درصدی حوادث مربوط به حوزه کارگری،  استیفا ۴۰ میلیارد ریال حقوق تضییع شده کارگران از جمله دستاوردهایی است که افزایش بازرسی ها در رسیدن به آنها تاثیر مستقیم داشته است.

هم اکنون در کیش بیش از ۳۸ هزار بیمه شده اجباری مشغول بکار هستند.

اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۸۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات “مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی” در این منطقه فعال است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.