روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 7274
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 25 شهریور 1399 - 10:00 | | ارسال توسط :
سرپرست اداره آموزش و پروش کیش:

با هم اندیشی علاوه بر رفع مشکلات امید را به جامعه تزریق کنیم

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با تاکید بر ایجاد همدلی و همصدایی در جامعه در راستای رفع معضلات آموزشی در کیش گفت: با هم اندیشی می توانیم علاوه بر رفع مشکلات امید را به جامعه تزریق کنیم.
با هم اندیشی علاوه بر رفع مشکلات امید را به جامعه تزریق کنیم

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با تاکید بر ایجاد همدلی و همصدایی در جامعه در راستای رفع معضلات آموزشی در کیش گفت: با هم اندیشی می توانیم علاوه بر رفع مشکلات امید را به جامعه تزریق کنیم.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، پرویز حیدری راد در نشست صمیمی با اصحاب رسانه کیش که به منظور تعامل و آگاهی از چالش های آموزش و پرورش در میان خانواده ها که با اصحاب رسانه مطرح می شود اظهار کرد: شما به عنوان چشم و گوش جامعه در میان مردم حضور دارید و می توانید در شناخت بیشتر چالش ها به عنوان بازوی مشورتی آموزش و پرورش عمل کنید.

وی با تاکید بر اینکه از انتقادات و پیشنهادات استقبال می کنیم، انتقاد را بستر پیشرفت برشمرد و افزود: با انتقال دغدغه های مردم و انعکاس نظرات آنان ما می توانیم مشکلات را از منظر نگاه شما رصد کرده و با همدلی و همصدایی آن ها را از میان برداشته و یا حداقل کاهش داده و امید را به جامعه تزریق کنیم.

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش با اشاره به اینکه همزمانی شیوع بیماری کرونا و دغدغه های آموزش و بهداشت که در جامعه وجود دارد با پذیرش سکان داری این نهاد اجتماعی وی را با چالش های بیشتری نسبت به گذشته روبرو ساخته است افزود: ما تلاش کردیم تا از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کرده و با وجود اینکه حداکثرآمادگی برای حضور دانش آموزان را داریم اما غیرحضوری شدن مدارس این فرصت را ایجاد کرد تا با در اختیار داشتن فرصت کافی فضاهای آموزشی موجود در جزیره کیش را شناخته و ساماندهی کنیم.

ساماندهی فضاهای آموزشی با استفاده از فرصت های موجود

وی در پاسخ به اینکه کیفیت آموزشی در جزیره کیش نسبت به نرم کشور پایین تر است توضیح داد: سال هاست که فضای جدیدی به فضای آموزشی جزیره کیش افزوده نشده است در حالیکه هر سال شاهد افزایش آمار دانش آموزان مدارس جزیره کیش در حدود ۶۰۰ نفر هستیم که نیاز به فضای آموزشی جدید دارند.

حیدری ادامه داد: هر ساله این فضاها به صورت موقت تامین می شد اما به مرور نیاز است تا فضاهای آموزشی جدید ساخته و نیروهای انسانی مورد نیاز نیز تامین شود.

وی افزود: در صورتی که فضای آموزشی به اندازه سرانه استاندارد نباشد می تواند کیفیت آموزش را کاهش دهد زیرا علاوه بر اینکه در هر کلاس تعداد دانش آموزان به صورت فشرده تر باید قرار داشته باشند نیروهای آموزشی نیز نمی توانند آنگونه که باید به آموزش پرداخته و خدمات آموزشی لازم را ارائه کنند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش با اشاره به همکاری مناسب وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان و  سازمان منطقه آزاد کیش در تامین فضاهای آموزشی در جزیره کیش برای سال های آینده افزود: هم اکنون دو واحد آموزشی در حال ساخت است که با افزوده شدن این دو واحد  به ناوگان آموزشی جزیره و همکاری وزارتخانه و استان در این زمینه امیدواریم در سال های آتی شاهد رسیدن جزیره کیش به نرم استانداردهای آموزشی در کشور باشیم.

کمبود نیروی انسانی به زودی تامین می شود

وی یکی دیگر از مهمترین دغدغه های آموزش در کیش را تامین نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: با تلاش های صورت گرفته و همکاری استان میزان۸۰  از کمبود نیروی انسانی جبران شده است و بخشی نیز طی روزهای آینده و قبل از ورود به مهر ماه تامین خواهد شد.

معیشت و مسکن دغدغه اصلی معلمان

حیدری افزود: یکی از مهمترین مسائلی که می تواند موجب جذب نیروی انسانی کارآمد و با انگیزه شود مسئله معیشت و مسکن است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هر ساله تعدادی از نیروهای انسانی جزیره کیش باید از سرزمین اصلی تامین شود، معلمان پس از ورود به کیش و مشاهده هزینه های زندگی و مسکن در جزیره کیش تمایلی به همکاری نشان نداده و گاه انصراف می دهند ضمن اینکه معلمان موجود نیز برای تامین هزینه های زندگی با مشکلاتی روبرو هستند و این مسئله انگیزه و توان آن ها را برای آموزش کاهش می دهد.

سرپرست آموزش و پرورش کیش اظهار داشت: برای اینکه معلمان بتوانند با انگیزه و علاقه و توان بیشتری به آموزش بپردازند باید ابتدا دغدغه های معیشتی و مشکلات مسکن آنان رفع شود.

وی در رابطه با سیستم های آموزشی در شرایط کرونا نیز افزود: با توجه به اینکه علاوه بر دستوراتی که از سوی ستاد کرونا در کشور در رعایت مسائل بهداشتی عنوان می شود، در جزیره کیش ما تابع ستاد مقابله با کرونای جزیره کیش و رعایت دستورالعمل های این شورا هستیم.

حیدری تاکید کرد: در حال حاضر مدارس در جزیره کیش به صورت غیرحضوری و با استفاده از فضای مجازی برگزار می شود.

وی ادامه داد: تمام توان آموزش و پرورش در کیش به کار گرفته شده است تا با استفاده از امکانات موجود حداکثر زمینه های آموزش فراهم شود.

برخی مشکلات کشوری است

این مقام مسئول در آموزش و پرورش کیش بیان کرد: نرم افزار شاد دارای ۲۵ برنامه آموزشی و در حال تکمیل شدن است و به محض تکامل فرآیند آماده سازی به طور کامل در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی مشکلات اینترنت را از مواردی عنوان کرد که مسئولان در سطح کلان کشور و مسئولان محلی به دنبال رفع آن هستند.

حیدری گفت: برخی مشکلات و چالش ها مربوط به کل کشور است و برخی منطقه ای است که در جزیره کیش مسئولان با تمام توان در حال تلاش برای رفع مشکلات هستند.

وی همچنین در خصوص برنامه های آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش در جزیره کیش نیز اظهار کرد: بسیاری از مدیران که از سرزمین اصلی در کسوت مدیریت قرار میگیرند متاسفانه با وجود دانش و توانمندیهای بسیار بالا به دلیل عدم شناخت موقعیت و وضعیت آموزش و پرورش در جزیره کیش با مشکلات و معضلاتی روبرو می شوند که سدی در برابر توفیق آنان در مدیریت می شود.

این مسئول آموزش و پرورش کیش تشریح کرد: شناخت مشکلات نخستین گام برای حل آن است و ما تلاش می کنیم با وجود سابقه طولانی زندگی و کار در جزیره کیش به ویژه در حوزه آموزش از تمامی تجارب قبلی خود و مجموعه آموزش و پرورش و تمامی کسانی که در این عرصه دلسوزانه سال هاست فعالیت کرده اند راهی صحیح و کارآمد برای برون رفت از مشکلات یافته و با تبدیل تهدیدها به فرصت و بهره گیری کافی از زمان و توان موجود این کشتی را به ساحل مقصود برسانیم.

نظارت مستمر، شناخت مشکلات و ارتقاء کیفیت را در پی دارد

وی نظارت در مدارس و بررسی مشکلات هر مدرسه را به صورت جداگانه از مواردی عنوان کرد که می تواند در مسیر تحول آموزش کارساز باشد و افزود: با افزایش نظارت ها و بررسی کامل مشکلات می توان کیفیت آموزش و پرورش را ارتقاء بخشید.

حیدری همکاری اولیاء و مربیان به ویژه انجمن ها و شوراهای مدارس و آموزش و پرورش را در مسیر ساخت آینده ای روشن برای آموزش و پرورش جزیره بسیار مهم و کاربردی ارزیابی کرد و افزود: سعی می کنیم بسیاری از تصمیم گیری ها را به انجمن ها و مدیران و شوراهای مدارس بسپاریم تا با اشراف کاملی که به محیط آموزشی و نیروها و ظرفیت های مدرسه خود دارند بهترین تصمیم ها را برای ارتقاء سطح آموزش و پرورش مدرسه خود بگیرند.

وی در خصوص افزایش حق بیمه دریافتی از دانش آموزان و شهریه های مدارس به ویژه شهریه هایی که قرار بود به خانواده ها بازگردانده شود و همچنین موارد مصرف پول های دریافتی از خانواده ها در مدارس نیز افزود: حق بیمه ها به صورت مصوب از سوی وزارتخانه اعلام می شود و هیچ مدرسه ای حق دریافت هزینه اضافی در خصوص بیمه و یا هر هزینه دیگری به جز مصوبات را ندارد مگر با تمایل و به قصد کمک به مدرسه که صرف این مبالغ دریافتی نیز با نظر انجمن اولیاء و مربیان برای مدرسه صورت گرفته و صورت کامل آن به آموزش و پرورش اعلام می شود.

 سرپرست آموزش و پرورش کیش تصریح کرد: تمامی مدیران و مسئولان مدارس موظف به رعایت قانون هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف خانواده ها می توانند در تماس با آموزش و پرورش کیش موارد را منعکس کنند و مطمئنا تمامی موارد پیگیری خواهد شد.

به گفته حیدری براساس در راستای قرار گرفتن مهدهای کودک زیر نظر آموزش و پرورش با وجود اعلام کشوری هنوز دستوری ابلاغ نشده است.

وی در رابطه با کلاس های پیش دبستانی نیز افزود: اگر چه آموزش پیش دبستانی اختیاری اما برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با فضای مدرسه و ارتباط آموزشی یک ضرورت است

حیدری با اشاره به اینکه تلاش می کنیم تا عملکرد ما بازگوی شعار ما باشد خاطرنشان کرد: شناخت کامل چالش های آموزش و پرورش، افزایش کیفیت، رفع معضلات و تامین نیازهای آموزشی دانش اموزان و تامین نیازهای معیشتی معلمان در راستای افزایش توان آموزشی و انگیزه آنان از مهمترین اهدافی است که دنبال می کنیم.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.