روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40978
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 08 خرداد 1402 - 17:02 | | ارسال توسط :
مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش:

بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در کنار دولت قرار می‌گیرد

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با اشاره به عزم بخش خصوصی برای کمک به دولت در توسعه گردشگری این جزیره، گفت:‌ به عنوان بخش خصوصی تمامی تلاش خود را برای همکاری و هم افزایی با سازمان منطقه آزاد کیش در برگزاری رویدادهای تابستانه این جزیره به کار خواهیم گرفت.
بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در کنار دولت قرار می‌گیرد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، «رحمان سادات نجفی» روز دوشنبه در نشست خبری «برگزاری رویدادهای تابستانه کیش» که با حضور مدیرانی از سازمان منطقه آزاد کیش، جوامع و اصناف گردشگری برگزار شد، اظهار کرد:‌ کیش ظرفیت‌های بی نظیری در میزبانی از رویدادهای مختلف فرهنگی، ورزشی و اقتصادی در فصل تابستان دارد که در همین راستا دوشادوش دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی تمامی تلاش خود را برای تحقق برنامه‌های توسعه گردشگری در منطقه به کار خواهیم گرفت.

وی در رابطه با تغییر نام «جشنواره تابستانه کیش» به «رویدادهای تابستانه کیش» توضیح داد: تقارن تابستان امسال با محرم و صفر و برنامه ریزی انجام شده جهت برگزاری انواع برنامه‌های فرهنگی و ملی در این ایام سبب شد که امسال نام این رویداد تغییر کند.

ماجرای موسسه جشنواره‌های کیش به کجا رسید؟

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش در رابطه با چرایی بلاتکلیفی موسسه جشنواره‌های کیش، گفت: این موسسه که با حضور سازمان منطقه آزاد کیش در کنار بخش خصوصی شکل گرفته بود که در بدو تاسیس عملکرد بسیار چشم گیری در برگزاری رویدادها و جذب گردشگر داشت اما پس از مدتی برخی موارد قانونی سبب توقف فعالیت این موسسه شد.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد کیش طی دوره گذشته به دلیل وجود برخی ملاحظات قانونی خواستار خروج از این موسسه شد؛ در همین راستا نیز معتقد بودیم که در مرحله نخست بدهی‌های این موسسه باید تسویه و سپس به طور کامل در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

«سادات نجفی» با بیان اینکه، تعیین تکلیف موسسه جشنواره‌های کیش در بهمن ماه سال گذشته باید به سرانجام می‌رسید، اضافه کرد:‌ متاسفانه به دلیل برخی مشکلات حقوقی عملا تعیین تکلیف این موسسه تا به این لحظه محقق نشده است.

برای توسعه گردشگری کیش وقت تلف نمی‌کنیم

وی گفت: بخش خصوصی کیش معتقد است که در توسعه گردشگری نباید معطل ماند و در همین راستا پیشنهاد تاسیس یک موسسه جدید با محوریت بخش‌های خصوصی ارائه شده است تا به همکاری و افزایی لازم جهت کمک به دولت و حاکمیت در ارتقاء تراز اقتصادی و وضعیت معیشتی منطقه دست یافت؛ به دنبال بخشیدن یک وجه حقوقی برای اتحاد بخش خصوصی و جذب اسپانسر در مسیر ارقاء برند کیش هستیم.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش از سازمان منطقه آزاد خواست تا در بحث تهیه تیزرهای تبلیغاتی معرفی کیش و انتشار آنان در سایر استان‌ها و کلانشهرهای مهم کشور کمک حال بخش خصوصی باشد.

بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در کنار دولت قرار می‌گیرد

مشکلات مربوط به ترددهای هوایی گردشگران در کیش رفع شود

وی با اشاره به نقش قیمت بالای بلیط‌های پروازی به این جزیره در افزایش هزینه بسته‌های گردشگری، اظهار کرد: جلسات مفیدی توسط سازمان منطقه آزاد کیش برای کاهش قیمت بلیط هواپیما و افزایش میزان پروازها انجام شده که مباحثی همچون تخفیف به ایرلاین‌های پروازی در پرداخت عوارض فرودگاهی طرح شده است.

«سادات نجفی» با اشاره به ضرورت افزایش پروازهای ایرلاین‌ها به کیش، بیان کرد:‌ تقاضای بلیط در این جزیره چندین برابر بیشتر از ظرفیت عرضه شده توسط ایرلاین‌ها است که باید این روند به یک توازن در مسیر تحقق توسعه گردشگری در منطقه برسد.

رویدادهای تابستانه کیش از اول تیرماه استارت می‌خورد

وی با بیان اینکه «رویدادهای تابستانه کیش» از اول تیرماه در این جزیره زیبای مرجانی آغاز می‌شود، گفت: بسته‌های جذابی همچون ارائه بنزین رایگان به تورهای زمینی، تخفیف‌های ۷۰ درصدی در هتل و مجتمع‌های‌های تفریحی و تجاری برای این رویدادهای تابستانه پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش افزایش ظرفیت چند برابری ترمینال مسافری در این جزیره را موثر در جذب گردشگر دانست و افزود: سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت در منطقه برای ایجاد زیرساخت‌های مهم گردشگری تلاش شبانه روزی دارد.

وی طرح جدید پایانه فرودگاه بین المللی کیش را از ظرفیت های ارزشمند ایجاد شده در این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: با افتتاح رسمی این طرح سالانه از ظرفیت پذیرش بیش از دو برابر مسافر برخوردار خواهیم شد.

وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی بیان کرد:‌ در گذشته رکود بازار کیش در فصل تابستان طبیعی بود و این روند در فصل‌های دیگر جبران می‌شد، اما باید اذعان کرد که شرایط امروزی سبب شده تا تاب تحمل اقتصادی بخش خصوصی کاهش یابد.

«سادات نجفی» اضافه کرد: در همین راستا نیز با بهره مندی از هرگونه رویداد در تلاش برای رونق بازار و توسعه گردشگری کیش در فصل گرما هستیم.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، برگزاری مسابقات کیش گیمز با حضور بیش از یک هزار و ۲۰۰ ورزشکار،‌ داور و مربی را یک الگوی موفق در توسعه گردشگری عنوان کرد و ادامه داد: اصناف نیز در حمایت از سیاسیت‌های توسعه گردشگری به دنبال برگزاری جراج بزرگ عمومی به مدت ۲ هفته در کیش هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که دولت باید حمایت‌های تشویقی جذابی برای دعوت از بخش خصوصی جهت مشارکت در توسعه گردشگری داشته باشد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.