روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 44432
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 29 شهریور 1402 - 13:54 | | ارسال توسط :

بذرپاش: متروی پرند با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد/ پلمب ۵ هزار بنگاه املاک متخلف

وزیر راه و شهرسازی گفت: متروی پرند در دو هفته آینده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.
بذرپاش: متروی پرند با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد/ پلمب ۵ هزار بنگاه املاک متخلف

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،نقل کشور همه بخش ها اعم از زیرساخت و نگهداری راه ها و چه بهره برداری ریلی و هوایی و زمینی در ایام اربعین کار شایسته ای را رقم زدند و همه اذعان داشتند امسال سال متفاوتی بود، تشکر می‌کنم. از فراجا هم که در تسهیل تردد زوار و وزارت نفت که در تأمین سوخت کمک کردند؛ تشکر می‌کنیم؛ در ایام پایانی صفر و انتقال موج سفرها به مشهد هم شاهد توفیق خوبی در خدمت رسانی به مردم بودیم.

وی با بیان اینکه ظرف دو هفته آینده در شهر جدید پرند، متروی پرند که آرزوی دیرینه مردم این شهر بود، بهره برداری خواهد شد، اظهار داشت: تا چند روز آینده تست گرم انجام می شود.۴ هزار مسکن مهر پرند هم در همان روز با حضور رییس جمهور تقدیم متقاضیان خواهیم کرد، در کنار آن ۷ مدرسه در پرند بهره برداری می‌شود، ۱۰ هزار مسکن مهر پردیس هم در ماه های اخیر تکمیل شده که ۵ هزار واحد تحویل شده؛ مراسم بهره برداری این ۱۰ هزار واحد، ظرف ۲ هفته آینده برگزار می‌شود.برخی متقاضیان ۱۲ تا ۱۳ سال قبل پول و آورده را واریز کرده بودند.

۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل کرده‌ایم

بذرپاش افزود: ۶۰۰ مسکن مهر شهر جدید هشتگرد هم به زودی تحویل می‌شود، ۲۴۰ هزار مسکن مهر از دولت گذشته باقی مانده بود که تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده را در این دولت تکمیل کرده‌ایم.

رشد ۲ درصدی سرمایه گذاری در ساختمان و مسکن

وی تاکید کرد: امروز رییس بانک مرکزی اعلام کرد در بهار گذشته رشد سرمایه گذاری در ساختمان و مسکن منفی بود که امسال به مثبت ۲ درصد رسیده است که نشان دهنده حجم بالای تولید و سرمایه گذاری در ساخت مسکن است.ما چند هدف را توأمان دنبال می کنیم یکی افزایش وام ساخت است که همزمان نرخ سود آن هم از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش یافته است ولی باز هم باید این شاخص اصلاح شود.

وزیر راه و شهرسازی کفت: یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد نهضت ملی در قالب خودمالکی، مسکن روستایی، نوسازی بافت فرسوده و مسکن شهری در دست احداث است،میزان مشاغل ایجاد شده و سرمایه گذاری در این بخش قابل توجه است‌.

وی تاکید کرد: در قالب طرح جوانی جمعیت از هفته آینده در همه استان ها زمین واگذار می شود که به ۳۲۰ هزار نفر می رسد.اتفاق بزرگی است و آماده سازی اراضی هم بار مالی سنگینی برای دولت دارد از هفته آینده تحویل اراضی در استانها اغاز می‌شود.

آزادراه ۲۳۰ کیلومتری اصفهان- شیراز با حضور رئیس جمهور مهر ماه به بهره برداری می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ازادراه ۲۳۰ کیلومتری اصفهان- شیراز با سفر رییس جمهور به فارس به بهره برداری می‌رسد البته تردد آزمایشی اغاز شده و در مهر ماه رسما افتتاح می شود.

بذرپاش گفت:در حوزه ریلی هم مسیر همدان – سنندج به زودی به شبکه ریلی کشور اضافه می شود که اتفاق بزرگی برای کردستان است در مهر ماه این پروژه افتتاح می شود فقط یک ایستگاه ناقص است که به سرعت در حال احداث است.

وی ادامه داد: پروژه ریلی رشت به بندر کاسپین در آبان ماه افتتاح می شود که اتصال ریلی بندرعباس به بندر کاسپین رقم می خورد و در امتداد کریدور شمال جنوب است مسیر رشت- آستارا هم در دست احداث است.تا پایان سال هر ماه یک پروژه بزرگ ملی در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی به مردم تقدیم می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه چابهار- زاهدان -یونسی و نهایتا به مشهد و سرخس در دست احداث است،گفت: در دو هفته قبل ساخت پروژه بیرجند- یونسی با حضور رییس جمهور آغاز شد، پروژه زاهدان- خاش از قطعه زاهدان -چابهار افتتاح شده و کل این مسیر تا پایان این دولت تکمیل می شود.

در آستانه عقد قرارداد نهایی بهره برداری بلندمدت شرکت هندی از بندر چابهار هستیم

وی تاکید کرد: با مشارکت هند در آستانه عقد قرارداد نهایی بهره برداری بلندمدت شرکت هندی از بندر چابهار هستیم که با حضور مسئول مرتبط هندی انجام خواهد شد. اهمیت بهره برداری از بندر چابهار زمانی خواهد بود بود که راه آهن چابهار- زاهدان تکمیل شود و بار به این منطقه بیاید.

بذرپاش تاکید کرد: مسکن یکی از رها شده ترین بازارها در دولت گذشته بود و ما هم می توانستیم بگوییم بازار مسکن ارتباطی به ما ندارد؛ ولی این کار را نکردیم. این در حالی است که قانونی برای کنترل و ساماندهی بازار اجاره مسکن نداشتیم، برخی نهادها حاضر به همکاری با تعیین سقف اجاره بها نبودند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه الان قانون ساماندهی بازار اجاره بها تصویب شده و در مجمع مانده است، گفت: امیدواریم سریعتر این رفت و برگشت ها بین شورای نگهبان و مجمع و مجلس به زودی به اتمام برسد، مهمترین ویژگی این قانون، تعیین سقف اجاره بهاست که با ابلاغ ان می توانیم نهادهای قضایی راحت تر کار را پیش ببرند.

۵ هزار مشاور املاک که قانون را رعایت نمی کردند، پلمب شدند

وی تاکید کرد: قانون مالیات بر خانه های خالی سالها روی زمین مانده بود اما در این دولت عزم بالایی برای اجرای آن داشتیم و به شدت و جدیت در حال اجراست.
ساماندهی مشاوران املاک را اجرا کردیم که ۷۰ هزار بازرسی در این ۳ ماه انجام شد یکی از عوامل قیمت سازی کاذب با همکاری مشاوران بود که با کمک پلیس اماکن ۷۰ هزار بازرسی داشتیم و ۵ هزار مشاور املاک که قانون را رعایت نمی کردند، پلمب شدند.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.