روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 5809
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 25 مرداد 1399 - 10:23 | | ارسال توسط :
در نشست هم اندیشی اعضاء انجمن سرمایه گذاران و کارافرینان کیش و رئیس اداره امور مالیاتی کیش مطرح شد؛

بررسی چالش های حوزه سرمایه گذاری در جزیره کیش

نشست بررسی علل رکود اقتصادی و راهکارهای برون رفت از معضلات در جزیره کیش به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور و فاصله گرفتن از اهداف اولیه تاسیس این مناطق با حضور اعضاء انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان و رئیس اداره امور مالیاتی جزیره کیش برگزار شد.
بررسی چالش های حوزه سرمایه گذاری در جزیره کیش

نشست بررسی علل رکود اقتصادی و راهکارهای برون رفت از معضلات در جزیره کیش به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور و فاصله گرفتن از اهداف اولیه تاسیس این مناطق با حضور اعضاء انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان و رئیس اداره امور مالیاتی جزیره کیش برگزار شد.

در این نشست محسن قریب عضو هیئت امنای انجمن با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران حاضر در نشست اظهار کرد: امروزه قدرت رسانه بر کسی پوشیده نیست و خبرنگاران جزیره کیش همواره تلاش کرده اند تا با مسئولیت پذیری و صداقت در انتقال خبر رسالت خود را به منصه ظهور برسانند.

وی با اشاره به رویکرد ایجاد مناطق آزاد در جهان و ایران افزود: مناطق آزاد با هدف توسعه اقتصادی به دور از بورکراسی های اداری و فرآیندهای دست و پاگیر و تسری دستاوردهای آن به داخل کشور در ایران و تمام جهان تاسیس شده اند.

عضو هیئت امنای انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با بیان اینکه با گذشت زمان از شکل گیری این مناطق در ایران که گل سرسبد آن جزیره کیش است از اهداف شکل گیری آن ها فاصله گرفته ایم و این اتفاق موجب شده است تا مزیت های نسبی جذب سرمایه گذاران در این مناطق را از دست بدهیم و این یک ضربه بزرگ برای تمامی مناطق آزاد کشور است.

وی ادامه این روند را از مواردی برشمرد که می تواند سرمایه هایی را که باید در مناطق آزاد جذب شوند راهی دیگر کشورها به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس گسیل سازد.

قریب سوء مدیریت و تنازعات سیاسی را از مهمترین مواردی خواند که در این رویکرد تاثیر گذار بوده اند و افزود: معافیت های مالیاتی یکی از اصلی ترین مشوق های جذب سرمایه به مناطق آزاد است که به مرور در حال از بین رفتن است .

رحمان سادات نجفی، مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان جزیره کیش نیز با تبریک روز خبرنگار و با اشاره به اینکه مناطق آزاد در ایران از بودجه های دولتی برخوردار نیستند و تمامی هزینه های خود را از سرمایه گذاری های جذب شده در این مناطق تامین می کنند افزود: اگر حضور سرمایه گذاران به واسطه وجود مشوق های این مناطق نبود شاهد آبادانی مناطق آزادی مانند کیش، چابهار، قشم و دیگر مناطق نبودیم.

وی با تاکید بر شفافیت های مالیاتی در جزیره کیش افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بر مسکونی سازی جزایر تاکید داشته اند، بخشنامه های سلیقه ای و تصمیم گیری های نادرست روند توسعه مناطق آزاد  کشور را با چالش های بسیاری روبرو خواهد کرد که مهمترین آن عدم حضور سرمایه گذاران در این مناطق و شکل گیری مهاجرت های معکوس خواهد بود.

سادات نجفی تصریح کرد: تا به امروز شاید کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت های قانونی این مناطق به کار گرفته شده است و ترکیب جدید مجلس نیز شاید به دلیل عدم شناخت کافی از این مناطق دید مناسبی نسبت به مناطق آزاد ندارند.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.