روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 7558
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 31 شهریور 1399 - 11:56 | | ارسال توسط :
مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان

بندرهای کوچک هرمزگان نقطه قوت اقتصاد دریا محور هستند

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: بندرهای کوچک شرق وغرب استان نقطه قوت در اقتصاد دریا محور محسوب می‌شوند، لذا در شرایط تحریم باید از همه ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه بیشتر اقتصاد استفاده کنیم.
بندرهای کوچک هرمزگان نقطه قوت اقتصاد دریا محور هستند

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: بندرهای کوچک شرق وغرب استان نقطه قوت در اقتصاد دریا محور محسوب می‌شوند، لذا در شرایط تحریم باید از همه ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه بیشتر اقتصاد استفاده کنیم.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا ، علیرضا محمدی کرجی ران افزود: یکی دیگر از سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی در دولت تدبیر و امید واگذاری بنادر کوچک چند منظوره به بخش خصوصی با هدف بهره‌مندی از توانایی‌های این خودمان است.

وی  ادامه داد:  توسعه، تجهیز و برنامه‌ریزی مناسب برای رونق بخشیدن به بندرهای کوچک در راستای افزایش رونق تولید در کشور رویکرد مهم سازمان بنادر و دریانوردی است از همین روهمکاری مقابل بندر و گمرک برای افزایش زیرساخت ‌های بندر شهید باهنر در راستای افزایش ظرفیت برای پشتیبانی از صادرات و ترانزیت در کشور مورد تاکید کرد.

بنا به اظهار مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک در زیرمجموعه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان قرار دارند که عمده فعالیت‌های تجاری از طریق بنادر شهید باهنر، تیاب و جاسک صورت می‌گیرد.

بندرهای خمیر، پل، لافت، لنگه، معلم، مقام، چارک، جوادالائمه، آفتاب و کیش به مرکزیت بندرلنگه  که نقش تجاری، صیادی، مسافری  برعهده دارند، در غرب هرمزگان واقع اند.

محمدی کرجی ران اضافه کرد: از طرفی بندر شهید باهنر که از بندرهای چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور است،موقعیت ممتاز جغرافیایی آن در دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه‌های بین‌المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزیره‌ها و بندرهای تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی راهبردی و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.

وی  تصریح کرد:در مسیر سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی این اقدام را در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و جامه عمل پوشاندن به شعارهای دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد دریا پایه، توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری و رونق معیشت ساحل‌نشینان را با جدیت پیگیری می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگانیاد آور شد: این اقدام، در راستای تسهیل و رونق بخشی به کسب و کارهای مبتنی بر دریا و توسعه فعالیت های تجاری، گردشگری و شیلاتی انجام می‌شود وتاکنون افزون بر ۱۰ اسکله شناور گردشگری براساس استانداردهای جهانی، با نظارت یک موسسه رده بندی ایرانی و توسط متخصصان و مهندسان داخلی طراحی، در بنادر هرمزگان ساخت و نصب شده است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.