روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 13 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 41922
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 08 تیر 1402 - 16:34 | | ارسال توسط :

بهره برداری از ساختمان جدید دادگستری کیش در روز‌های آینده

رئیس دادگستری کیش با اشاره به پایان مراحل ساخت ساختمان دادگستری، گفت: در روز‌های آینده با استقرار و تکمیل تجهیزات در ساختمان جدید نسبت به خدمات رسانی به مراجعه کنندگان اقدام خواهیم کرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما، یاسین مطهری زاده گفت: براساس سند تحول دستگاه قضایی که یکی از منویات مقام معظم رهبری است و مطابق با اصول قانون اساسی، یکی از خواسته‌های اصلی این سند هوشمندسازی قوه قضاییه و حرکت به سمت الکترونیکی شدن دادرسی‌ها است.

وی افزود: در جزیره کیش در چندسال اخیر تمامی شعب به ابزار ارتباطات الکترونیکی تجهیز شده اند و امروز بسیاری از جلسات دادرسی به شکل الکترونیکی با زندان برگزار می‌شوند.

مطهری زاده افزود: مردم نیز از طریق سامانه‌های قوه قضاییه می‌توانند از محل سکونت خود در جلسات الکترونیکی دادگاه‌ها شرکت کنند.

وی افزود: در یکسال گذشته نزدیک به ۳۰ هزار و ۲۰۰ پرونده وارد دادگستری کیش شده است و در همین حدود نیز آمار خروجی پرونده‌ها بوده است.

مطهری زاده، گفت: بخشی زیادی از پرونده‌های وارده در شورا‌های حل اختلاف مختومه شده اند.

رئیس دادگستری کیش با اشاره به اینکه ساکنان جزیره کیش بسیار قانون مدار و در سطح بالای از فرهنگ قضایی هستند، گفت: براساس آمار سه جرم رانندگی بدون پروانه بخصوص مسافران و گردشگران، توهین و ضرب و جرح و کلاهبرداری در صدر پرونده‌های دادگستری کیش هستند.

وی افزود: ساکنان و گردشگران جزیره کیش در معاملات اقتصادی خود از مشاوران مجرب استفاده کنند و فریب تبلیغات کلاهبرداران را نخورند.

رئیس دادگستری کیش، گفت: ساماندهی موتور‌های شارژی در جزیره کیش یکی از مطالبات مردمی در جزیره کیش است و جلسات و کمیسیون‌های مختلفی در این خصوص برگزار شده است.

یاسین مطهری زاده گفت: دستگاه قضایی با رعایت حقوق تمامی افرادی که با استفاده از موتور‌های شارژی به واسطه نوع شغل و حرفه در جزیره کیش امرار معاش می‌کنند با رعایت قانون نسبت به برقراری نظم و امنیت با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی ساماندهی موتور‌های شارژی اقدام خواهد کرد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.