روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 39174
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 28 اسفند 1401 - 14:02 | | ارسال توسط :
توسعه مراکز ورزشی در منطقه آزاد کیش؛

بهره برداری از یک مجموعه چندمنظوره با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم بهره برداری از یک مجموعه چندمنظوره با اعتبار 120 میلیارد تومان در کیش، گفت: توسعه مراکز ورزشی و افزایش سرانه ورزشی از سیاست های این سازمان است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، سعید پورزادی بهره برداری از این مجموعه را در راستای افزایش استاندارد‌های ورزشی در کیش برشمرد و افزود: در حوزه شهرسازی، هر شهر به محله، مرکز محله و زیر محله تقسیم بندی می‌شود و افتتاح این مرکز در فاز ۴ صدف، هویت جدیدی به این شهرک مسکونی بخشیده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، خاطر نشان کرد: این مجموعه چندمنظوره می‌تواند در توسعه گردشگری ورزشی نقش مهمی ایفا کند.

این مرکز پزشکی، ورزشی و تفریحی در زمینی به مساحت سه هزار و سیصد مترمربع و با زیربنای سه هزار و چهارصد متر مربع در ۲۰ ماه و با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در فاز ۴ شهرک صدف ساخته شده است.

بخش پزشکی مجموعه در سه طبقه به مساحت ۸۰۰ متر مربع شامل مطب، داروخانه و آموزشگاه پزشکی است و بخش ورزشی نیز در دو سالن و هر کدام به مساحت هزار و دویست متر مربع و در مجموع دو هزار و چهارصد متر مربع شامل بخش بدنسازی با جدیدترین امکانات ورزشی برای بانوان و آقایان در نظر گرفته شده است.

طراحی فضا‌های ورزشی این مجموعه، متناسب با الگو‌های مدرن معماری و ایجاد حس آرامش در محیطی دلنشین انجام شده است و در ساخت این مجموعه از سیستم‌های تهویه، نور و روشنایی، سقف‌های جدید اکسپوز و از جدیدترین نوع ساخت و ساز به نام کوبیاکس با سقف‌های بلند استفاده شده است.

کوبیاکس از سیستم‌های پیشرفته ساخت دال بتنی به شمار می‌رود و اجرای سقف با ضخامت پایین و دهانه بلند را امکان‌پذیر می‌کند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.