روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 45947
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 21 آبان 1402 - 15:33 | | ارسال توسط :

بهره برداری رسمی از پایانه فرودگاه بین المللی کیش، ۲۳ آبان

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد: پایانه فرودگاه بین المللی کیش با حضور وزیران راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی ۲۳ آبان به بهره برداری می‌رسد.
بهره برداری رسمی از پایانه فرودگاه بین المللی کیش، ۲۳ آبان

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد: پایانه فرودگاه بین المللی کیش با قابلیت پذیرش سالانه ۶ میلیون مسافر و با زیربنای ۴۹ هزار متر مربع به عنوان سومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور ۲۳ آبان با حضور وزرای راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی به بهره برداری می‌رسد.

این پروژه ملی با رویکرد ارتقاء ظرفیت و بهبود ارائه خدمات به مسافران و گردشگران و بر اساس ضوابط و استاندارد‌های روز پایانه‌های فرودگاهی دنیا ساخته شده است و با پشت سر گذاشتن فرایند‌های آزمایشی پذیرش مسافر و نیز اخذ مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی به بهره برداری می رسد.

نظام یکپارچه پذیرش مسافر و انتقال بار و ظرفیت پذیرش سالانه ۶ میلیون مسافر از ویژگی های این پایانه فرودگاهی در مقایسه با سایر پایانه‌های فرودگاهی کشور است.

طراحی و ساخت تجهیزات پایانه مسافربری جدید فرودگاه کیش از جمله سیستم انتقال بار مسافر، ۱۰ پل تلسکوپی، تاسیسات الکتریکی، مکانیکی و ناوبری با حضور شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان داخلی از دیگر شاخص‌های پایانه جدید فرودگاه کیش است.

این پایانه با زیربنای ۴۹ هزار متر مربع در ۴ طبقه و در ارتفاع بیش از ۳۱ متر بالاتر از سطح دریا ساخته شده است و دارای ۴۸ دستگاه میز پذیرش مسافر، سیستم هوشمند انتقال بار همراه مسافر، سیستم‌های پیشرفته تجهیزات فرودگاهی، ۱۰ دستگاه پله برقی، ۱۲ دستگاه آسانسور و پارکینگ با ظرفیت ۵۲۰ خودرو است.

پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش دارای سیستم CUTE یکپارچه است و این سیستم برای استفاده اشتراکی از تسهیلات پایانه فرودگاه و میز پذیرش با راه اندازی سیستم کنترل عزیمت مسافر بدون توجه به نرم افزار پایه شرکت هواپیمایی استفاده می شود و می‌تواند تا ۳۰ درصد هزینه‌ها را در زیرساخت‌های ارتباطی برای فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی کم کند.

ساخت پایانه جدید فرودگاه کیش از سال ۱۳۹۲ آغاز شد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.