روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 41886
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 07 تیر 1402 - 17:32 | | ارسال توسط :

بیش از ۱.۵ تن مواد غذایی و بهداشتی تاریخ گذشته در کیش معدوم شد

رییس مرکز بهداشت کیش با اشاره به یک هزار و ۵۱۲ مورد نمونه اندازه گیری و سنجش سلامت مواد غذایی با تجهیزات پرتابل طی خرداد ماه،‌ گفت: در همین راستا یک تن و ۳۸۶ کیلو مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته معدوم شد.
بیش از ۱.۵ تن مواد غذایی و بهداشتی تاریخ گذشته در کیش معدوم شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا،«محمد رضا رضانیا» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به منظور تامین امنیت غذایی با جدیت در کیش انجام می شود، اظهار کرد: طی خرداد ماه ۹ مورد اخطار بهداشتی صادر و ۱۲ متخلف نیز به دادگاه معرفی شدند.

وی با بین اینکه کارشناسان شبکه بهداشت با مشاهده هر گونه مواد غذایی آلوده، فاسد و عدم رعایت بهداشت، از عرضه و فروش آن جلوگیری و متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود، ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط براساس آئین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده ۱۳ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی از این مراکز بازدید و علاوه بر ساختار فیزیکی آن‌ها بر مواد اولیه مصرفی، نحوه آماده سازی، تولید و توزیع ماده غذایی و محصول نهایی نظارت می‌کنند.

رییس مرکز بهداشت کیش با اشاره به عملکرد این مرکز در خرداد ماه ۱۴۰۲، بیان کرد: بازدید از ۶۰۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۱۶۳ مکان عمومی و ۴۳ غرفه آرایشی و بهداشتی، صدور ۵۷۱ کارت بهداشت، ۱۲ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۱۵۶ مورد اندازه گیری کلر آب آشامیدنی و ۹ مورد نمونه برداری از نان از اقدامات کارشناسان بهداشت در طی این مدت است.

وی با بیان اینکه مراکز تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی از مکان‌های پر خطر انتقال بیماری‌ هستند، افزود: نظارت مستمر بازرسان بهداشت محیط از نظر بهداشت فردی، بهداشت ابزار، تجهیزات، مواد غذایی و بهداشت ساختمان می‌تواند از آلودگی مواد غذایی و احتمال بروز بیماری در مصرف‌ کننده جلوگیری کند.

«رضا نیا» توصیه کرد: شستشوی مداوم دست‌ها، پرهیز از مصرف غذاها و میوه و سبزیجات غیر بهداشتی، عدم استفاده از آب غیرآشامیدنی از جمله مهمترین راهکارهای بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا افراد به بیماری‌های ویروسی بویژه در فصل تابستان است.

| منبع خبر : خبرگزاری ایرنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.