روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 41109
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 13 خرداد 1402 - 16:21 | | ارسال توسط :

تاکید بر توسعه متوازن کیش در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با امام جمعه کیش گفت: باید برای توسعه متوازن کیش در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری در کیش تلاش کنیم.
تاکید بر توسعه متوازن کیش در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، رحیم سرهنگی افزود: تدوین یک سند فرهنگی برای جزیره کیش با در نظر گرفتن مقتضیات منطقه آزاد کیش باید مورد توجه صاحب نظران فرهنگی قرار گیرد.

وی بر ایجاد و حفظ تعادل بین وظایف اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: با بهره گیری از ایده‌های افراد خلاق باید چند برنامه نوآورانه فرهنگی طراحی تا در کنار حفظ کرامت انسانی، دغدغه جمهوری اسلامی در ارتباط با بحث حجاب و عفاف نیز در نظر گرفته شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اطلاع رسانی دقیق و صحیح فعالیت‌های مثبت کیش را یکی از موارد مهمی عنوان کرد که باید در دستور کار قرار گیرد.

رحیم سرهنگی بر لزوم احیای پایگاه‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: مساجد و نماز جمعه باید پایگاهی برای رسیدگی به مسائل اجتماعی و معیشت مردم باشد و ما می‌توانیم با احیای این موضوع در جزیره کیش اسباب رضایتمندی مردم را فراهم کنیم.

وی گفت: می‌توانیم با بهره گیری از ایده‌های نو در الگوی اسلامی، مباحث فرهنگی جزیره کیش را تقویت کنیم.

امام جمعه کیش نیز با ابراز خرسندی از ایجاد ثبات مدیریتی با تعیین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: تعیین مدیرعامل به مدت ۳ سال، حس امیدواری را در دل ساکنان، سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و کسبه و بازاریان کیش روشن کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز با قدردانی از رحیم سرهنگی برای قبول مسئولیت در این شرایط سخت، افزود: حضور مدیرعاملی جوان و اهل نظر، مسیر را برای برنامه ریزی و فراهم کردن زیر ساخت‌ها در چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هموار می‌کند.

وی با اشاره به قابلیت‌های کیش، توسعه تمامی حوزه‌ها با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود را مستلزم برنامه ریزی جامع و مناسب عنوان کرد.

امام جمعه کیش به مشکلات اولیه مردم در جزیره کیش اشاره و خاطر نشان کرد: معیشت، مسکن، آموزش و پرورش و درمان نکاتی هستند که باید با تدبیر این تیم مدیریتی به بهترین شکل ممکن رفع شوند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز اخذ مجوز ورود خودرو را از دیگر معضلات این منطقه برشمرد و گفت: هماهنگی‌هایی در این خصوص انجام شده و در بررسی‌ها مشخص شد که مشکل جزیره کیش با ورود حدود ۲ هزار خودور حل می‌شود و باید با تلاش مستمر، مشکلات را به عنوان مشکلات اولیه برطرف کنیم.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.