روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 9703
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 20 آبان 1399 - 7:50 | | ارسال توسط :
استاندار هرمزگان:

تسریع در ترخیص کالاهای اساسی مانع از التهاب در قیمت‌ها می‌شود

استاندار هرمزگان بر ضرروت تفویض اختیارات قانونی به استان ها برای اتخاذ تصمیم آنی در شرایط حساس جنگ اقتصادی و به‌منظور کاهش مدت زمان تشریفات اداری ترخیص کالاها و مواد اولیه تولید تأکید کرد.
تسریع در ترخیص کالاهای اساسی مانع از التهاب در قیمت‌ها می‌شود

استاندار هرمزگان بر ضرروت تفویض اختیارات قانونی به استان ها برای اتخاذ تصمیم آنی در شرایط حساس جنگ اقتصادی و به‌منظور کاهش مدت زمان تشریفات اداری ترخیص کالاها و مواد اولیه تولید تأکید کرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا، فریدون همتی در نشست مشورتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور نایب رییس اول مجلس، ناظر گمرگات استان و جمعی از مدیران کل در سالن جلسات استانداری هرمزگان، با بیان اینکه بررسی علل رسوب کالاها و روند طولانی تشریفات ترخیص کالاها یکی از مباحث مطرح شده در این نشست بود، گفت: مدیران حاضر در این نشست خواستار اختیارات بیشتر و تغییر قوانین به منظور تسهیل شرایط واردات و صادرات شدند که بتوانند در شرایط جنگ اقتصادی ازاین اختیارات استفاده کنند و مدت زمان تشریفات اداری واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید کاهش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر چقدر زمان تشریفات اداری در زمینه ترخیص کالاهای اساسی کاهش پیدا کند و مدت زمان حضور کالاها در گمرکات و بنادر کاهش پیدا کند، این کالاها سریع‌تر به دست مصرف کننده می رسد و مانع التهاب در قیمت ها می شود.

همتی، آشنایی نمایندگان با درخواست های مدیران میدانی و عملیاتی را یکی از دلایل اصلی برگزاری این نشست عنوان و تصریح کرد: مدیران استانی با بیان دغدغه های مطرح شده در این نشست، تلاش داشتند نمایندگان مردم را نسبت به ضرورت تفویض اختیارات قانونی به استان ها و اصلاح قوانین دست و پا گیر ترغیب کنند.

وی بیان داشت: مدیران عملیاتی در شرایط جنگ اقتصادی باید از اختیارات کافی و قانونی نیز برخوردار باشند که بتوانند به کمک کشور بیایند.

استاندار هرمزگان با اشاره به تدبیر مهم مقام معظم رهبری و تشکیل جلسه سران قوا برای حل مسائل کلان که نیاز به تصمیم و هماهنگی هر سه قوه دارد، گفت: وظیفه دولت، مجلس  و قوه قضاییه این است که برای حل مشکلات مهم در کنار هم قرار بگیرند و باید در استان ها نیز مشابه چنین نشست هایی با حضور مدیران سه قوه برگزار شود که خوشبختانه در هرمزگان این رویه وجود دارد که لازمه همیشگی و به‌ویژه شرایط جنگ اقتصادی است و در سایه این هماهنگی و همدلی ها در هرمزگان که به نوعی نقش پشتیبانی کشور را نیز بر عهده دارد، اتفاقات خوبی رخ داده و در حال شکل گیری است.

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.