روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 38016
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, بیمارستان تاریخ انتشار : 12 بهمن 1401 - 15:17 | | ارسال توسط :

تشخیص به موقع سرطان اولین گام برای درمان

متخصص زنان و زایمان در جمع کارکنان بهداشتی درمانی مرکز بهداشت بر ضرورت تشخیص به موقع سرطان برای درمان مبتلایان به سرطان تاکید کرد.
تشخیص به موقع سرطان اولین گام برای درمان

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، دکتر یارمحمدی گفت: توجه به علائم هشدار دهنده سرطان بسیار ضروری است چرا که تشخیص زودهنگام سرطان، درمان پذیر‌تر است.

وی خود آزمایی از سوی بانوان را یکی از روش‌های تشخیص زودرس سرطان سینه برشمرد و گفت: ماموگرافی و معاینه بالینی نیز توسط پزشکان متخصص در مراکز بهداشتی و درمانی انجام می‌شود.

متخصص زنان و زایمان، افزود: سرطان دهانه رحم از سرطان‌های شایع خانم‌ها در سراسر جهان است و فاصله زمانی بین بروز علائم پیش سرطانی به سرطان، بهترین زمان برای تشخیص این بیماری است.

دکتر یارمحمدی خاطرنشان کرد: آزمایش پاپ اسمیر Pap Smear به عنوان یکی از راه‌های غربالگری بیماری‌های سرطان دهانه رحم است.

براساس تفاهم نامه مرکز بهداشت کیش با آزمایشگاه شهریار، آزمایش پاپ اسمیر از ۱۵ تا ۳۰ بهمن با ۵۰ درصد تخفیف برای افراد بدون بیمه انجام می‌شود.

زنان بالای ۳۰ سال می‌توانند برای غربالگری، نمونه گیری و دریافت معرفی نامه در روز‌های غیر تعطیل در نوبت صبح به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.

افراد بالای ۵۰ سال نیز برای انجام آزمایش سریع و رایگان غربالگری سرطان روده بزرگ و تشکیل پرونده، به مراکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.