روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 16 June , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۳ - 10 ذو الحجة 1445
شناسه خبر : 50399
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 03 خرداد 1403 - 12:46 | | ارسال توسط :
بدرقه «رئیس‌جمهور مُغتنم» و همراهان شهیدش

تشییع باشکوه پیکر شهید امیرعبداللهیان در وزارت خارجه

مراسم وداع و تشییع پیکر شهید «حسین امیرعبداللهیان» در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و با حضور گسترده مردم و مسئولان برگزار شد.
تشییع باشکوه پیکر شهید امیرعبداللهیان در وزارت خارجه

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایسنا،مراسم ادای احترام و تشییع شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که همراه با «سید ابراهیم رئیسی» و همراهان در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، صبح امروز (پنج‌شنبه) از میدان مشق وزارت امور خارجه آغاز شد.

این مراسم با حضور خانواده شهید، معاونان و مدیران کل وزارت خارجه و کارکنان دستگاه دیپلماسی کشور برگزار شد.

در مراسم وداع با وزیر خارجه شهید، علاوه بر حضور گسترده مردم بسیاری از مقامات و مسئولین کشوری و لشکری فعلی و پیشین و گروه‌ها و انجمن‌های مختلف نیز حضور دارند.

علی باقری، محمدباقر قالیباف، محمد اسلامی، زهرا مصطفوی، محمد جواد ظریف، منوچهر متکی، علاءالدین بروجردی، ایرج مسجدی، یحیی رحیم صفوی، علی لاریجانی، کمال خرازی، محمود واعظی، پیمان جبلی، عباس عراقچی، مهدی چمران و علی اکبر صالحی از جمله شخصیت های حاضر در این مراسم هستند. 

مراسم وداع با شهید امیرعبداللهیان با مداحی مداحان اهل بیت (ع) آغاز شد.

دقایقی پس از آغاز رسمی این مراسم، پیکر شهید امیرعبداللهیان با پخش سرود ملی ایران وارد محل برگزاری در وزارت خارجه شد.

شهید امیرعبداللهیان، منادی صلح و عدالت در منطقه

در مراسم وداع و تشییع شهید امیرعبداللهیان حجت‌الاسلام «محسن قمی» معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری نیز حضور داشت و به ایراد سخنانی پرداخت.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: او شخصیتی بود محبوب، نه تنها در میان شما مردم، ایران اسلامی، محبوب جبهه مقاومت بود، شخصیتی بود که در جبهه مقاومت به عنوان پرچمدار و علمدار دیپلماسی مشخص می‌شد؛ شهید امیرعبداللهیان وزیر خارجه جبهه مقاومت و جبهه مستضعفین و منادی صلح و عدالت در منطقه بود.

او با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید حسین امیرعبداللهیان ابراز داشت: او در شرایط سخت، سخن از امکانات روی میز نمی‌گفت، در شرایط اضطراری سخن از انگشتانی می‌گفت که روی ماشه است.

خون شهید امیرعبداللهیان، انقلابی ماندن وزارت خارجه را تضمین کرد

در ادامه این مراسم علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در سخنان کوتاهی با تشکر از تمام کسانی که در این مراسم حضور داشتند، گفت: پاهای همه کسانی که زحمت کشیدند و برای قدردانی و گرامیداشت سرباز واقعی و خالص برای این ملت بزرگ در اینجا حضور یافتند را می‌بوسم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه انقلاب در طول چهار و نیم دهه گذشته نشیب و فرازهای زیاد داشته و خون‌های زیادی به پای انقلاب ریخته شده است، گفت: این یک واقعیت انکارناپذیر است که خون پاک، همواره تضمین کننده مسیر درست انقلاب و مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی  است.

باقری در پایان سخنان کوتاه خود در این مراسم اظهار کرد: من به نمایندگی از مجموعه وزارت خارجه در تهران  و دیگر نقاط جهان بر این نکته تاکید می‌کنم که خون پاک امیر دیپلماسی و بسیجی عزیز امیرعبداللهیان، انقلابی ماندن وزارت خارجه ایران را تضمین کرد.

پیکر شهید امیرعبداللهیان پس از تشییع در میان حضور گسترده مردم و مسئولین و همکاران او در وزارت خارجه، در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) دفن خواهد شد.

| منبع خبر : خبرگزاری ایسنا
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.