روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 8467
  پرینتخانه » استان, ایران تاریخ انتشار : 19 مهر 1399 - 8:19 | | ارسال توسط :

تعطیلی تالار های پذیرایی،ورشکستگی تالارداران و بلاتکلیفی زوج های جوان در هرمزگان

شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی تالارهای پذیرایی و بیکار شدن بیش از ۱۵۰۰ نفر در استان هرمزگان شده است.
تعطیلی تالار های پذیرایی،ورشکستگی تالارداران و بلاتکلیفی زوج های جوان در هرمزگان

شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی تالارهای پذیرایی و بیکار شدن بیش از ۱۵۰۰ نفر در استان هرمزگان شده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلی تالارهای پذیرایی بر اثر شیوع ویروس کرونا سبب بیکاری کارکنان این تالارها شده و تالارداران هرمزگانی را در معرض ورشکستگی قرار داده است.

یکی از نگهبانان تالار‌های پذیرایی گفت: تا پیش از شیوع کرونا ده نفر در این تالار کار می کردند و اکنون فقط من از تالار نگهبانی می دهم و بقیه بیکار شده اند.

او می گوید: صاحب تالار اخطار داده به دلیل نداشتن درآمد باید به زودی تسویه حساب کنم.

یکی از زوج های جوان که نتوانسته جشن ازدواج خود را برگزار کند گفت: چند ماه است که همه‌ وسایل خانه را خریداری کرده ایم ولی همچنان منتظر باز شدن تالار‌ها و برگزاری مراسم هستیم.

باز نشدن تالارها سبب شده برخی از زوج‌های جوان دل را به دریا بزنند و در مکان‌های غیر مجاز همچون باغ ها و محوطه مصالح فروشی های دور از شهر  مراسم عروسی خود را برگزار کنند.

اکنون که بیش از هفت ماه از تعطیلی تالارها می گذرد تالارداران هم از مسئولان تقاضا دارند با تعیین شیوه نامه های بهداشتی زمینه بازگشایی تالارها را فراهم کنند.

یکی از تالار داران در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ده نفر نیروی مستقیم و سی نفر غیر مستقیم داشتم که همه بیکار شدند و  فقط توانستم یک نفر را به عنوان نگهبان نگه دارم.

استاندار هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با رعایت دقیق دستور العمل‌های بهداشتی امکان بازگشایی تالار‌های پذیرایی وجود دارد.

فریدون همتی افزود: اگر شرایط به همین صورت بماند و بهتر بشود بعد از ماه صفر شاید بتوانیم در این زمینه بازگشایی تالارها  تصمیم  بگیریم.

او گفت: بازگشایی تالارهای پذیرایی  در گرو رعایت‌ دقیق شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم است.

مسئولان مربوطه در حال بررسی و جمع بندی برای باز گشایی تالار‌های مجالس هستند.

رضا برومند مدیر کل  اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان ما گفت: به جمع بندی‌هایی رسیده ایم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی که مورد تایید وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان است، کمک کنیم که تالار‌ها بازگشایی شوند.

 فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: اگر با توجه به شرایط، ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم بگیرد که تالار‌ها باز شوند، دانشکده علوم پزشکی موظف است که شیوه نامه و دستورالعمل چگونگی رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این تالار‌ها را اعلام کند.

تعطیلی هر تالار پذیرایی هر ماه حداقل ۵۰ میلیون تومان خسارت به تالاردار خسارت وارد می کند و این درحالی است که بسیاری از تالار داران هنوز نتوانسته اند تسهیلات بانکی مشاغل آسیب دیده از کرونا را دریافت کنند.

یکی از تالار داران گفت: انتظار داریم مسئولان کمک‌کنند و تسهیلات بانکی را دریافت کنیم که بتوانیم مجموعه را نگه داریم ،الان پرسنل ما بیکار و بدون حقوق هستند.

 سرپرست  اداره امور شعب بانک ملی استان هرمزگان گفت: مهلت دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا تا پایان شهریور بود که تا پایان مهر تمدید شده است.

عبدالله آبسواران افزود:به بانک های عامل تاکید شده نهایت همکاری را برای پرداخت تسهیلات با تالار داران داشته باشند و تالارداران هم باید در اسرع وقت به بانک ها برای تکمیل پرونده مراجعه کنند.

او گفت: در صورت تکمیل پرونده، در کمتر از دو هفته تسهیلات به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

از اسفند پارسال بیش از پنجاه تالار پذیرایی در هرمزگان تعطیل هستند و برای بازگشایی این تالارها با حداقل ظرفیت، رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و به ویژه فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم و صاحبان تالار ها ضروری است . 

نویسنده : تحریریه اخبار کیش | منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.