روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 16565
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 31 فروردین 1400 - 15:00 | | ارسال توسط :

تقویت تعاملات بانکی برای حمایت از صنایع تولیدی کیش

مدیر عامل سازمان منطقه آزادکیش تقویت تعاملات بانکی و استفاده از روش‌های نوین تامین منابع مالی را از جمله راهکار‌های رونق تولید درجزیره کیش برشمرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، جعفر آهنگران در بازدید از فعالیت یکی از شرکت های سازنده شناور‌های پیشرفته گردشگری و قایق‌های تفریحی با برخی مشکلات صنعت گران و تولید کنندگان بخش خصوصی آشنا شد. وی با ابراز خرسندی از رونق فعالیت‌های تولیدی در کیش، بر ضرورت پشتیبانی از تولید در این منطقه آزاد تجاری – صنعتی تاکیدکرد و درخصوص راهکار‌های تامین منابع مالی طرح‌های اقتصادی فعال در کیش گفت: تجربه موفق کیش درسال‌های اخیر درخصوص استفاده از ابزار‌های مالی جدید سبب شده است که بسیاری از طرح‌های عمرانی این منطقه فعال شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزادکیش، افزود: اوراق منفعت، مشارکت، خرید دین و ایجاد صندوق زمین و ساختمان ساز و کار‌هایی است که برای سازمان منطقه آزاد کیش امکان تامین منابع مالی طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی را فراهم کرده است و این رویکرد مثبت با تدابیردبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به بخش خصوصی هم تعمیم داده می‌شود تا آن‌ها نیز بتواند از طریق این روش‌های نوین، منابع مالی طرح‌های نیمه تمام خودرا تامین کند.

آهنگران افزود: راهکار دوم هم تقویت تعاملات با بانک‌های کشور است و در این خصوص هم با بعضی بانک‌های عامل کشور توافقاتی شده تا پس از ماه مبارک رمضان و در بازدید از جزیره کیش اعتبارات مناسبی به بخش خصوصی تخصیص داده می‌شود تا در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها، موانع فعالان بخش خصوصی در زمینه تامین منابع مالی برطرف شود.

وی درخصوص حمایت از اجرایی شدن طرح‌های توسعه‌ای فعالان اقتصادی درکیش افزود: بررسی و کمک به اجرای طرح‌های توسعه‌ای در اولویت سازمان منطقه آزادکیش خواهد بود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزادکیش کمک به طرح‌های توسعه‌ای اقتصادی درجهت افزایش جذب سرمایه گذاری و اشتغالزایی درجزیره کیش را از برنامه‌های محوری سازمان منطقه آزادکیش برشمرد و افزود: طرح‌های اقتصادی منطبق با محیط زیست جایگاه ویژه‌ای داشته و ازاهمیت بالایی برخوردارند.

جهانگیری مدیرعامل شرکت سازنده شناور‌های پیشرفته گردشگری و قایق‌های تفریحی با بیان اینکه این شرکت در سال‌های گذشته ۲۲ فرورند شناور زیر ۲۰ متر، ۱۸ فروند شناور کف شیشه‌ای و پنج فروند شناور بالای ۲۰ متر طول تولید کرده است، گفت: این شرکت با بومی سازی روش‌های نوین ساخت شناور‌های غواصی و تفریحی برای ارز آوری، رونق تولید و کاهش وابستگی به خارج تلاش زیادی کرده است.

وی گفت: با پایان گرفتن مراحل ساخت این شناور تفریحی تا دو ماه آینده، این شناور در بخش خصوصی کیش و برای ارائه خدمات گردشگری به بهره برداری خواهد رسید.

این شرکت درحال حاضر مشغول ساخت یک شناور تفریحی با ظرفیت ۱۲۰ گردشگر است و با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و مطابق با استاندارد‌های سازمان جهانی دریانوردی تولید می‌شود. این طرح در زمان تولید به طورمستقیم برای ۳۰ نفرو به طور غیرمستقیم برای ۸۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.