روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 10244
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش تاریخ انتشار : 04 آذر 1399 - 7:16 | | ارسال توسط :
رئیس و عضو هیأت امناء اپراتور تلفن همراه کیش

تله کیش ظرفیت واگذاری بیش از یک میلیون شماره را دارد

رئیس و عضو هیأت امناء اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش گفت: اپراتورهمراه تله کیش ظرفیت واگذاری بیش از یک میلیون شماره را به مشترکان دارد.

رئیس و عضو هیأت امناء اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش گفت: اپراتورهمراه تله کیش ظرفیت واگذاری بیش از یک میلیون شماره را به مشترکان دارد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، مهدی نجاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با تبریک هفته بسیج به دلاورمردان عرصه های دفاع و خدمت به مردم و نظام اسلامی اظهار کرد: اپراتور تلفن همراه سازمان منطقه آزاد کیش در چارچوب موافقت اصولی شماره ۳۰۰/۱۶۲۲ مورخ ۲۶/۰۴/۱۳۷۳ هیأت وزیران و به منظور حفظ موقعیت رقابتی منطقه آزاد کیش در حوزه خلیج فارس به عنوان دارنده پروانه MNO  در منطقه آزاد کیش تأسیس شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان ارائه خدمات توسط تلفن همراه کیش را به بخش خصوصی طی قرار داد مشارکت به بخش خصوصی واگذار کرده بود افزود: یکی از کارهایی که باید توسط شریک سازمان انجام می گرفت ارتقاء سیستم های تلفن همراه کیش بود که در طول این سال های اتفاق نیافتاد.

مدیرعامل تله کیش افزود: با توجه به اینکه در زمان بازگشت اپراتور کیش به سازمان دیگر اپراتورها خدمات ۴G به مشترکان خود ارائه می کردند اما تلفن همراه کیش به دلیل عدم ارتقاء خدمات همچنان در حال ارائه خدمات ۲G به مشترکان جزیره بود.

وی با تاکید بر اینکه تا سال ۹۵ متاسفانه مدیریت های مناطق آزاد کشور و به تبع آن در جزیره کیش نگاه کاملی به حوزه ICT وجود نداشت و تا امروز هم هیچ درصدی از بودجه این مناطق برای این حوزه در نظر گرفته نشده است افزود: امروزه ICT در جهان یکی از بزرگترین حوزه های اقتصادی و سومین فضای کسب و کار نوین است که بازار پررونقی نیز دارد.

نجاری ادامه داد: امروزه اقتصاد حوزه های فناوری اطلاعات رشد فراوانی را تجربه کرده و آینده متعلق به این رشته از فعالیت ها خواهد بود. در همین راستا هدفگذاری اپراتور تلفن همراه در جزیره کیش با استفاده از توان و ظرفیت های این حوزه و تجاری سازی خدمات آن بوده و در گام های نخست به تجمیع ارتباطات ثابت (پروژه تونل ارتباطی فیبرنوری سراسری کیش به طول ۱۰۰ کیلومتر) و ارتباطات سیار  )اپراتور تلفن همراه کیش و پروژه دکل های تجمیعی) اقدام کرده است.

نگاه ویژه مدیریت سازمان به حوزه فناوری های نوین

 نجاری با اشاره به توجه مدیریت کنونی سازمان به حوزه فناوری های نوین و ICT تاکید کرد: با این نگاه ویژه سازمان منطقه آزاد کیش امروز با برند تله کیش در حال ارتقاء توانمندی های این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تله کیش دارای ۱۰۰ هزار شماره است که تا ۱۰ میلیون شماره نیز قابل افزایش خواهد بود تاکید کرد: در راستای ارائه جدیدترین سرویس های مورد نیاز مشترکین و ارتقاء به نسل چهارم، در حال حاضر اپراتور تله کیش سرویس LTE به مشترکین خود ارائه می کند و کلیه سیم کارت های این اپراتور نیز علاوه بر کیش در سرزمین اصلی دارای سرویس و قابل استفاده است.

رئیس هیأت امنای تله کیش افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۹ هزار مشترک از نوع سیم کارت های دائمی از خدمات این اپراتور استفاده می کنند.

ترسیم نقشه راه برای آینده ای روشن

وی در رابطه به توجه تله کیش به ارتقاء ظرفیت و بهره گیری از فرصت خدمات دهی در مناطق آزاد کشور نیز توضیح داد: اپراتور تلفن همراه کیش دارای مجوزی است که بسیار ارزشمند است و برای حفظ آن نیاز به ترسیم نقشه راهی برای ادامه فعالیت های این اپراتور بودیم.

نجاری افزود: پس از بررسی های بسیار به این نتیجه دست یافتیم که ما در مناطق آزاد سهمی از درآمدهای حوزه فناوری های اطلاعات کشور نداریم و این نقطه ضعفی بود باید برطرف می شد به همین دلیل اقدام به تشکیل یک کارگروه تخصصی کردیم تا این نقشه راه ترسیم شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به فضای شدید رقابتی بین سایر اپراتورهای تلفن همراه، تله کیش با هدف گذاری خود به عنوان اپراتور مناطق آزاد، در جهت افزایش خدمات و سرویس های خود در سایر مناطق آزاد علی الخصوص سرویس های حوزه B2B گام بر میدارد. تاکید کرد: با توجه به جمعیت نزدیک به یک میلیون نفری مناطق آزاد کشور، نقشه راه این اپراتور، به عنوان اپراتور مناطق آزاد در جهت استفاده ساکنین و کسب و کارهای این مناطق از ارزش افزوده های دیده شده در قوانین این مناطق من جمله معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است.

وی افزود: تله کیش تنها اپراتور تلفن همراه در سطح کشور است که از مشترکین خود هیچگونه مالیات بر ارزش افزوده ای دریافت نمی کند.

مدیرعامل تله کیش با بیان اینکه در سال ۹۸ درآمد حوزه ICT از مناطق آزاد مبلغی بالغ بر ۹۷۵ میلیارد تومان بوده است اظهار کرد: متاسفانه سهم مناطق آزاد از این درآمد زیر ۱۰ درصد بوده است، لذا در جهت بهره برداری از درآمد های این حوزه، این اپراتور هدف گذاری خود را به عنوان بازوی اجرایی مناطق آزاد در حوزه های ICT گذاشته است و به همین منظور پیشنهاد اخذ پروانه MVNO مناطق آزاد در حال سپری شدن مراحل خود در وزارت فاوا و سازمان تنظیم مقررات است.

وی افزود: در راستای افزایش توان و امکان ارتقاء خدمات تصمیم به استفاده از ظرفیت های بخش های نیمه دولتی و خصوصی گرفتیم که شرکت های علاقمند و توانمند در این بخش شناسایی شوند که تاکنون دو مرحله فراخوان داده شده که در مرحله اول تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب نرسید و مهلت شرکت در مرحله دوم فراخوان نیز در روزهای آینده به پایان رسیده و پاکت ها بازگشایی وشرکت مورد نظر انتخاب خواهد شد.

مدیرعامل تله کیش امتیاز بندی شرکت های متقاضی بر اساس توان خدمات دهی و مجوزهای حوزه فناوری اطلاعات را از جمله شروط انتخاب متقاضیان برشمرد.

 وی همچنین با اشاره به ارزش های حرکت به سوی ارتقاء ظرفیت های تله کیش افزود: امکان واگذاری سهام ۵ درصدی اپراتور مناطق آزاد به هریک از مناطق آزاد تجاری-صنعتی، بهره برداری درآمدی هر یک از مناطق آزاد از سرویس ها و خدماتی که در آن منطقه واگذار شده است؛ ایجاد زیرساخت امن و اختصاصی مناطق آزاد در راستای پنجره واحد خدمات الکترونیک و دولت الکترونیک و معافیت ساکنین و کسب و کارهای مناطق از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از جمله محسنات این طرح است.

نجاری در خصوص توان و ظرفیت سرورهای تله کیش برای خدمات دهی در مناطق آزاد توضیح داد: امروزه با توسعه فناوری ها نیاز نیست تا هر اپراتور به صورت اختصاصی ابه ایجاد دکل های ارتباطی قدام کند و می تواند با امکان همپوشانی های موجود فعالیت های خود را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مسائلی که در این رابطه باید به آن توجه شود این است که شبکه اصلی این اپراتور در جزیره و مالکیت آن نیز با سازمان منطقه ازاد کیش است که یک امتیاز مهم محسوب می شود.

آنتن دهی مناسب اپراتور تله کیش در جزیره

رئیس هیأت مدیره تله کیش در خصوص آنتن دهی این اپراتور در جزیره کیش نیز با اشاره به اینکه اپراتور تلفن همراه کیش یکی از بهترین آنتن دهی را در بین اپراتورهای کشور در جزیره دارد افزود: با توجه به این مسئله تنها چند نقطه کور در بخش هایی از جزیره وجود دارد که این مسئله در صورتی که مدیریت دکل ها به این اپراتور واگذار شود حل خواهد شد زیرا جانمایی ها برای نصب دکل های جدید برای رفع این مشکل نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت اتصال شبکه اینترنت به فیبرنوری افزود: اتصال به فیبر نوری در آینده تحول عظیمی در حوزه آنتن دهی و اینترنت ایجاد خواهد کرد.

نجاری در خصوص قیمت خدمات تله کیش به مشترکین نیز تاکید کرد: قیمت های این اپراتور با همراه اول هیچ تفاوتی ندارد و حتی بسته های اینترنت تله کیش با توجه به کاهش ۹ درصد ارزش افزوده از خدمات، ارزانتر به مشترکین عرضه می شود.

وی در ارتباط با پیام های تبلیغاتی که از سوی تله کیش برای مشترکین ارسال می شود نیز توضیح داد: خاصیت و ذات منطقه آزاد فعالیت های تجاری و اقتصادی و معرفی ظرفیت های موجود است که ما در این مسیر برای حمایت از فعالان اقتصادی از این ظرفیت استفاده می کنیم تا کسب و کارهای جزیره را معرفی کرده و در ضمن بسیاری از مشترکان از این فرصت برای برطرف کردن نیازهای خود استفاده می کنند. و در صورتی که هر کدام از شهروندان تمایل به استفاده نداشته باشند می توانند با مراجعه به تله کیش این ظرفیت را مسدود کنند.

این مسئول درتله کیش در رابطه با همکاری با شرکت سیبچه نیز به خبرنگار ما گفت: مجموعه تله کیش همواره نگاه ویژه ای به مجموعه های استار تاپی و دانش بنیان دارد و این موضوع رو به دفعات مختلف نشان داده و در همین راستا جلساتی را با مدیر عامل مجموعه سیبچه داشتیم که بتوانیم از پتانسیل این شرکت نیز استفاده کنیم و در این راستا کمپین مشترکی برای روز کیش طراحی شد.

وی با اشاره به ادامه ارتباط با این شرکت نیز افزود: مطمئن باشید این موارد در جلسات بعدی با آقای خدایی مدیر عامل خوب مجموعه سیبچه بیشتر مطرح می شود زیرا بدنبال اتفاقات خیلی خوبی در این ارتباط هستیم که حتما در آینده نه چندان دور این موارد را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل تله کیش همچنین با اشاره به افزایش همکاری با شرکت سیبچه و تمایل دو طرفه برای ادامه همکاری ها افزود: به دنبال انعقاد یک تفاهم نامه در بخش فعالیت های نرم افزاری با شرکت سیبچه هستیم تا در کنار تبلیغات مشترک و حضور این شرکت خوب که قدیمی ترین بازارچه برنامه های موبایل آیفون نیز میباشد اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.