روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 11560
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 06 دی 1399 - 17:41 | | ارسال توسط :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

تمام شهرستان‌های هرمزگان وضعیت زرد دارند/ضرورت رعایت پروتکل‌ها در تردد با کشورهای همسایه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ارزیابی‌های هفته گذشته تمام شهرستان‌های هرمزگان وضعیت زرد دارند که امیدواریم این وضعیت ادامه داشته باشد.

 به گزارش روزنامه اخبار کیش از  ایسنا،دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(ششم دی ماه) در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت استان هرمزگان در مقابله با بیماری کووید ۱۹، افزود: در یک هفته اخیر موارد مثبت تست کرونا ۳۶ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۵۸ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند که در ۸ ماه اخیر کمترین تعداد بیماران جدید است، اظهار کرد: در ۲۴ساعت گذشته یک نفر جان باخت و جمع فوتی‌های بیماران کرونا به ۹۶۱نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: در حال حاضر ۹۷ بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این شمار ۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند و حال ۱۵ نفر وخیم است.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته ورود بیماران کرونایی به بیمارستان‌های استان ۱۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ بیمار کرونایی در بیمارستان شهرستان بندرلنگه بستری نیست ودیگر شهرستان‌ها نیز حدود ۲تا۳ بیمار بستری کرونا دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: در ارزیابی‌های هفته گذشته تمام شهرستان‌های هرمزگان وضعیت زرد دارند که امیدواریم این وضعیت ادامه داشته باشد.

فرشیدی با اشاره به جهش ویروس کرونا گفت: با توجه به اینکه استانی مرزی هستیم و ترددهای زیادی با کشورهای همسایه داریم باید شرایط را حفظ کنیم.

وی عنوان کرد: شهرستان‌های بندرعباس، قشم و کیش تعداد پروازهای زیادی به کشورهای دیگر دارد که باید تمام نکات بهداشتی و نظارتی در مبادی ورودی مد نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آنفلوآنزای پرندگان نیز بیان کرد: استان هرمزگان با توجه به آب و هوای خوب، مقصد بسیاری از پرندگان مهاجر است که باید مراقب باشیم در این زمینه غافلگیر نشویم.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.