روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Wednesday, 15 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 36796
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 03 دی 1401 - 10:39 | | ارسال توسط :

تهران قهرمان نخستین المپیاد فوتسال جوانان کشور شد

تیم تهران با برتری مقابل قهرمان نخستین المپیاد فوتسال جوانان کشور (کیش کاپ) شد.
تهران قهرمان نخستین المپیاد فوتسال جوانان کشور شد

به گزارش روزنامه اخبار کیش از ایرنا، نخستین المپیاد فوتسال پسران زیر ۱۸ سال کشور با حضور ۳۰ تیم از سراسر کشور به مدت چهار روز در جزیره کیش برگزار شد.
در دیدار فینال این مسابقات تیم تهران توانست با تک گل نیمه دوم خود مقابل ‌خراسان رضوی پیروز میدان شود و کاپ قهرمانی را از آن خود کند.
تیم خراسان رضوی نیز با عنوان نائب قهرمانی راهی رختکن شد و در دیدار رده بندی هم هرمزگان توانست در ضربات پنالتی سه بر دو مقابل قم به پیروزی برسد.
علی صانعی سرمربی تیم ملی جوانان فوتسال در حاشیه برگزاری دیدار فینال این المپیاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مسابقات با حضور ۵۰۰ ورزشکار کشور با هماهنگی کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی بر اساس نیاز در فضای استعداد یابی کشور از جمله استان های کمتر توسعه یافته برای تشکیل تیم های ملی برگزار شد.
علی صانعی یادآور شد: برای تحقق این هدف و بر اساس توانمندی ورزشکاران ۵۰ فوتسالیست برتر از تیم های حاضر انتخاب شد تا در اردوهای آمادگی تیم ملی جوانان شرکت کنند.
وی افزود: اردوهای تیم ملی جوانان از دی ماه سال جاری با حضور منتخبان آغاز می شود تا از بین این افراد حاضر ۲۰ ورزشکار برای تشکیل تیم ملی انتخاب شوند.
آیین اختتامیه این مسابقات با حضور رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و وحید شمسایی سرمربی تیم ملی بزرگسالان تیم ملی فوتسال نیز حضور داشتند.
به گفته مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی قرار است نخستین المپیاد فوتسال زیر ۱۸ سال دختران نیز برای استعدادیابی فوتسالیست های کشور برگزار شود.
کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و چهار برابر میزان جهانی است‌؛ اکنون ۴۴ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.
این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.