روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 11852
  پرینتخانه » استان تاریخ انتشار : 10 دی 1399 - 17:16 | | ارسال توسط :
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

ثبت سفارش ۲۱۵۰پرونده واردات به ارزش ۱۷۲میلیون دلار از ابتدای سال

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ پرونده به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار در این منطقه آزاد ثبت سفارش شده است.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری مهر، هرمز امیری اظهارداشت: از این تعداد پرونده ثبت سفارش شده، ۸۳۰ فقره آن مربوط به کالاهای مصرفی در جزیره به ارزش تقریبی ۱۴ میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۲۱۸ فقره پروانه واردات کالای همراه مسافر به ارزش تقریبی ۱۳ میلیون دلار از ابتدای سال جاری در منطقه آزاد قشم صادر شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال همچنین ۱۳۱ میلیون دلار برای واردات مواد اولیه و قطعات شرکت های تولیدی در قالب ۷۰ پرونده ثبت سفارش، تخصیص پیدا کرده است.

به گفته امیری؛ در این مدت ۳۲ پرونده ثبت سفارش به ارزش تقریبی ۱۴ میلیون دلار نیز برای واردات ماشین آلات مربوط به خطوط تولید واحدهای صنعتی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه مدیریت بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم در اسرع وقت اقدامات مربوط به ثبت سفارش متقاضیان را انجام می دهد، افزود: پرونده های ثبت سفارش شده در این منطقه در کمتر از ۲۴ ساعت برای بررسی نهایی و طی مراحل تخصیص ارز به دبیرخانه ارسال می شود.

مدیر بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم تصریح کرد: مطابق دستورالمعل های صادر شده ۸۰۰ قلم برای واردات کالای همراه مسافر تعیین شده و هیچ محدودیتی برای واردات این اقلام توسط تجار و بازرگانان دارای مجوز و کارت بازرگانی وجود ندارد.

امیری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی و حجم تقاضاهای موجود، متقاضیان و بازرگانان می توانند پس از ثبت نام در سامانه «سیفام» (دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور) شخصاً درخواست خود برای ثبت سفارش کالاهای مجاز را بدون هیچ محدودیتی به انجام برسانند.

| منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.