روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 11189
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, سازمان منطقه آزاد کیش تاریخ انتشار : 26 آذر 1399 - 7:09 | | ارسال توسط :
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین گرامی داشت هفته پژوهش

جزیره کیش سرشار از ظرفیت های بی پایان توسعه اقتصادی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین گرامی داشت روز ملی پژوهش با تاکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه تصمیم گیری وتصمیم سازی گفت: کیش ظرفیت بی بدیلی است که می توان با تحقیق و پژوهش مناسب از آن برای توسعه کشور استفاده کرد.
جزیره کیش سرشار از ظرفیت های بی پایان توسعه اقتصادی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین گرامی داشت روز ملی پژوهش با تاکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه تصمیم گیری وتصمیم سازی گفت: کیش ظرفیت بی بدیلی است که می توان با تحقیق و پژوهش مناسب از آن برای توسعه کشور استفاده کرد.

به گزارش روزنامه اخبار کیش، غلامحسین مظفری در این مراسم با تبریک هفته پژوهش و نوآوری به پژوهشگران با بیان اینکه از هر زاویه که به کیش نگاه می کنیم بستر و ظرفیتی است که می توان از آن برای توسعه کشور استفاده کرد افزود: در حوزه اقتصاد دانش بنیان و فعالیت های استارت آپی کارهای خوبی انجام شده است و در کیش نیز از دوره مدیریت دکتر انصاری چارچوب ها طراح تعریف و زمینه سازی های لازم صورت گرفته بود و در این دوره مدیریت نیز به واسطه اهمیت موضوع فعالیت ها ادامه یافت.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری کیش و استقرار شرکت های دانش بنیان در این مرکز افزود: هم اکنون ۴۵ شرکت دانش بنیان از جزیره کیش و شهرهای مختلف کشور در این مرکز مستقر هستند و در آینده ای نه چندان دور صنایع خلاق و فرهنگ رسانه ای نیز از مباحثی است که به آن پرداخته می شود و در کشور نیز باید به آن توجه شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد دریا محور از دانش و ظرفیت افراد شناخته شده و توانمند استفاده شده است افزود: اقتصاد دریا محور و ظرفیت های حوزه دریا و سواحل از موارداساسی و مهمی است که در طول سال های گذشته در کشور به آن توجه نکرده ایم و مورد غفلت واقع شده است و از دوستان تقاضا کردیم که در این مرکز بر روی اقتصاد دریا و سواحل متمرکز شوند.

وی افزود: جزیره کیش در حوزه هایی مانند اقتصاد دریا محور ظرفیت های بالایی دارد و می تواند بارسنگین کشور را به دوش بکشد.

مظفری با اشاره به وجود پژوهشکده محیط زیست در جزیره کیش در کنار مرکز نوآوری و فناوری و ظرفیت شرکت های دانش بنیان مستقر در این مرکز که در حوزه دریا و سواحل پژوهش های ویژه ای انجام می دهند تاکید کرد: ما با داشتن مرزهای دریایی طولانی و سواحل کمتر از ظرفیت های این حوزه استفاده لازم را نکرده ایم.

وی بابیان اینکه هفته پژوهش فرصتی است تا با بررسی فعالیت و شناخت ظرفیت ها و آسیب شناسی از فعالیت های پراکنده در این حوزه فاصله گرفته و کارهای ارزشمندی در این حوزه انجام دهیم افزود: بی تردید توجه به حوزه تحقیق و پژوهش در تصمیم گیری و تصمیم سازی می تواند علاوه بر پیشبرد مناسب فعالیت ها در برنامه ریزی های آینده و دست یابی به نتایج تاثیر مثبت فراوانی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: در همین راستا درخواست ما از همکاران در بخش های مختلف سازمان این است که بدون تحقیق و پژوهش و مشاور تصمیم گیری ها مهم انجام نشده و در تصمیم گیری از جمع نظرات مشاوران و متخصصان هر حوزه استفاده شود و محور تمامی تصمیم هایمان بر پژوهش استوار باشد.

وی با اشاره به تقدیر از شرکت های فعال دانش بنیان در مرکز نوآوری کیش افزود: مایه خرسندی است که بسیاری از پژوهشگران و شرکت های مستقر در این مرکز علاوه بر اساتید و هیأت های علمی از جوانان فعال کیش هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه های کیش نیز باید از مفهوم آموزش صرف عبور کرده و به سمت فعالیت های نوآوران و پژوهش محور روی آورند تاکید کرد: باید از ظرفیت های کیش برای استقرار مجموعه های بین المللی استفاده کنیم و با هم افزایی فرصت های موجود در جزیره کیش را به فعلیت رسانده و به فرصت هایی برای رونق اقتصادی کشور تبدیل کنیم.

مظفری با تاکید برآغاز به کار واحد صنایع خلاق در برج نوآور کیش در آینده ای نزدیک و با اشاره به ظرفیت های رسانه در معرفی فرصت و ظرفیت های جزیره کیش در بخش های مختلف به ویژه حوزه فعالیت های نوآوری و فناوری در کشور و سطح بین المللی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه و پژوهشگران باید این مرکز را خانه خود داشته و تلاش کنند علاوه بر سرعت روند توسعه داشته و توانمندی های این مرک در کل کشور شناخته و مورد استفاده قرار گیرد تا منشاء اثرات مثبت در کشور باشد.

دکتر مسعود توفیقی مدیر مرکز نوآوری کیش نیز در این آیین با اشاره به اینکه کیش منطقه ای پیشرو در حوزه فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه در کشور است افزود: جزیره کیش با ایجاد مرکز نوآوری توانسته است جایگاه ویژه ای در این حوزه در کشور به خود اختصاص داده و از فرصت ها و ظرفیت های موجود به خوبی استفاده کند.

وی افزود :تجاری سازی فناوری، تبدیل ایده به محصول و ایجاد چرخه تولید ثروت ازفناوری مهم ترین اهداف مرکزنوآوری کیش است .

مدیر مرکز نوآوری کیش با اشاره به اینکه به رغم رشد بخش های مختلف در کشور ظرفیت های حوزه دریا، سواحل و جزایر به خوبی دیده نشده  است افزود: امروز ما در جزیره کیش می توانیم ادعا کنیم مرکز نوآوری کیش به عنوان هسته مهمی از تبدیل جرخه تجاری سازی فعالیت های حوزه اقتصاد دریا، سواحل و جزایر است و توانسته است تا حدودی این عقب ماندگی را با توجه به موقعیت ممتاز خود و جذابیت هایی که نسبت به دیگر مناطق آزاد کشور و سرزمین اصلی دارد به خوبی جبران کند.

وی با تقدیر از تلاش های اصحاب رسانه و ظرفیت بالای رسانه ای در جزیره کیش از فعالان این عرصه درخواست کرد تا در معرفی ظرفیت ها، فرصت ها و فعالیت های دریا محور و دانش بنیان جزیره کیش تلاش کرده و شرکت های دانش بنیان و فناورانه را برای حضور در جزیره کیش ترغیب کنند.

در انتهای این مراسم از پژوهشگران جزیره کیش که دربخش های مختلفی ازجمله محیط زیست، پوشش گیاهی، آبزیان، تهیه اطلس و فرهنگ بومی منطقه فعالیت های پژوهشی داشتند؛ همچنین شرکت های دانش بنیان که طرح های تحقیقاتی ارزشمندی ارائه کرده بودند و  پژوهشگران سازمان منطقه آزاد کیش با اهدای لوح تقدیر شد.

نویسنده : زیبا حسین زاده | منبع خبر : اخبار کیش
برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.