روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 41985
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, ورزشی تاریخ انتشار : 12 تیر 1402 - 10:56 | | ارسال توسط :

جزیره کیش میزبان مسابقات قهرمانی نجات غریق کشور

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور گفت: مسابقات قهرمانی نجات غریق کشور ۱۷ تا ۲۳ تیر به میزبانی کیش برگزار می‌شود.
جزیره کیش میزبان مسابقات قهرمانی نجات غریق کشور

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، مهدی حیدری در دیدار با سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: با توجه به اقدامات سال‌های اخیر و رایزنی‌ها با فدراسیون جهانی غواصی (CMAS) جزیره کیش به عنوان مرکز غواصی خاورمیانه معرفی و کد مخصوص از فدراسیون جهانی دریافت شده است.

وی گفت: در قالب همکاری و مشارکت با سازمان منطقه آزاد کیش درصددیم خدمات متنوعی را در ابعاد ملی و بین المللی در زمینه دوره‌های مختلف آموزشی و مسابقات قهرمانی ارائه دهیم و زمینه جذب توریسم ورزشی در حوزه غواصی را برای منطقه فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور به برگزاری مسابقات قهرمانی نجات غریق در هفته آینده به میزبانی جزیره کیش اشاره کرد و افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی نجات غریق با حضور بیش از  ۸۰۰ ورزشکار و ۲۰۰ نفر از اعضای هیات‌های ورزشی و عوامل اجرایی، ۱۷ تا ۲۳ تیر برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت ورزش و تفریحات سالم کیش نیز در این دیدار با اشاره به ویژگی‌های تاسیس مرکز غواصی خاورمیانه در کیش گفت: تاثیر مثبت در جذب توریسم ورزشی، بازتاب خبری مثبت آن در فدراسیون جهانی و حضور مدرسان ارشد فدراسیون جهانی در کیش و میزبانی از رویداد‌های مختلف ورزشی از مهمترین آثار تاسیس این مرکز در کیش است.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این دیدار گفت: درصددیم با توجه به موقعیت ویژه جزیره کیش به لحاظ اقلیمی و جغرافیایی، آن را به قطب ورزش‌های دریایی کشور کنیم.

مهدی ادیبان گفت: موقعیت جغرافیایی و اقلیمی کیش برای تمرکز بر اقتصاد دریامحور و توسعه گردشگری دریایی بی نظیر است و با توجه به سرمایه گذاری‌ها در حوزه ورزش و تفریحات دریایی، جزیره کیش را به پایتخت ورزش‌های دریایی کشور تبدیل کرده است.

وی از حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه استقرار و فعالیت مرکز غواصی و برنامه ریزی برای ایجاد سایت غواصی مصنوعی که می‌تواند به یکی از جاذبه‌های گردشگری دریایی تبدیل شود خبر داد و گفت: سازمان از برنامه‌ها و طرح‌هایی که به توسعه پایدار منطقه و رونق گردشگری جزیره کمک کند حمایت می‌کند.

ادیبان با اشاره به قرار گیری کیش در آب‌های خلیج فارس، بر توسعه رشته‌های ورزشی دریایی و برگزاری مسابقات دریایی تأکید کرد.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.