روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 25296
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اجتماعی تاریخ انتشار : 07 دی 1400 - 15:37 | | ارسال توسط :

جمع بندی و ابلاغ قوانین موتور‌های شارژی در کیش

رئیس پلیس راهور کیش گفت: هفته آینده براساس نظر کارشناسی، تعداد موتور‌های مورد نیاز با توجه به شرایط و جمعیت کیش مشخص و ابلاغ می‌شود.
جمع بندی و ابلاغ قوانین موتور‌های شارژی در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، سرهنگ مهدی توانگر کیش گفت: طرح ساماندهی موتور‌های شارژی از سال ۹۴ در کیش آغاز شد و اکنون روزانه بیش از ۳۰ موتور شارژی پلاک گذاری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در ماه گذشته یکی از راکبان موتور‌های شارژی به علت تصادف فوت کرد، افزود: حدود هشت هزار دستگاه موتورشارژی در کیش وجود دارد که در چهل درصد از تصادفات نقش دارند و در بیست درصد از تصادفات، مقصر شناخته شده اند.

سرهنگ توانگر گفت: روزانه در حدود بیست دستگاه موتور شارژی به علت تخلف و تردد در مسیر دوچرخه سواری توقیف می‌شوند و با دستور قضایی یک ماه در پارکینگ متوقف می‌شوند.

وی افزود: ۱۹ هزار و پانصد دستگاه خودرو در کیش تردد می‌کنند و ۱۳ هزار دستگاه از این خودرو‌ها پلاک جدید را دریافت کرده اند.

سرهنگ توانگر گفت: هر خودرو به ۲۵ متر مربع فضای پارکینگ و همچنین معابر مناسب برای تردد نیاز دارد و این بستر‌ها در کیش برای خودرو‌ها آماده شده است، اما موتور‌های شارژی وسایل جدیدی هستند که هنوز فضایی برای آن‌ها تعریف نشده است.

سرهنگ توانگر افزود: با توجه به جمع بندی و نظرات کارشناسی بیش از تعداد مصوب، موتورشارژی حق ورود، تردد، شماره گذاری و پلاک گذاری را نخواهند داشت.

رئیس پلیس راهور کیش با اشاره به برداشته شدن محدودیت در ثبت نام و دریافت گواهینامه موتور‌های شارژی گفت: راکبان موتور‌های شارژی حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند تا در تصادفات احتمالی، دچار کمترین آسیب شوند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.