روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 4 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 16382
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, اقتصادی تاریخ انتشار : 28 فروردین 1400 - 11:42 | | ارسال توسط :

حذف معافیت‌های مالیاتی مهمترین عامل فرار سرمایه از مناطق آزاد

عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس حذف معافیت‌های مالیاتی را مهمترین عامل بی ثباتی و اخلال در سرمایه گذاری و فرار سرمایه از مناطق آزاد دانست.

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما ، احمدجباری در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، از رکود تولید در مناطق آزاد و گسیل سرمایه به مناطق آزادِ کشور‌های همجوار انتقاد کرد.

جباری حذف معافیت‌های مالیاتی را مهمترین عامل بی ثباتی و اخلال در سرمایه گذاری و فرار سرمایه از مناطق آزاد دانست و تأکید کرد که باید بدون فوت وقت نسبت به این مسأله چاره اندیشی شود.

وی در بخشی از این نامه با مخاطب قرار دادن دولت و نمایندگان مجلس خواستار اصلاح نگاه معیوب به مناطق آزاد شد و خاطرنشان کرد که قانون مناطق آزاد چنانچه به درستی اجرا شود، بهترین ضمانت اجرا برای مدیریت و سرمایه گذاری در این مناطق میباشد.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان در خانه ملت با بیان اینکه نباید با نگاهی معیوب و منفی مناطق آزاد را محل جولان قاچاق بدانیم اضافه کرد که در تمامی بخش‌های جامعه ممکن است ایرادات و تخلفاتی رخ دهد و این معضل مستلزم هوشیاری و تیزبینی دستگاه‌های نظارتی آن مجموعه است.

دبیر کمیسیون عمران مجلس خطاب به قالیباف به انتقاد از اعمال قانون مالیات برارزش افزوده در مبادلات و فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد پرداخت و افزود مگر ما از بودجه‌ی کل کشور به مناطق آزاد اختصاص میدهیم که چنین تکلیفی را برای آن‌ها در نظر میگیریم؟

جباری با ابراز تأسف از این وضعیت تأکید کرد که حذف معافیت مالیاتی در مناطق آزاد با قانون و فلسفه‌ی وجودی این مناطق در تضاد آشکار است و با ایجاد بی انگیزگی در بین فعالین اقتصادیِ خرد و کلان موجب فرار سرمایه و نهایتأ باعث نابودی این مناطق میشود.

عضو فراکسیون مناطق آزاد در این نامه با اشاره به تاکیدات حکیمانه‌ رهبری حول لزوم پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از تولید، خطاب به رئیس مجلس درخواست کرد که با نگاهی کارشناسی به دور از مواضع احساسی و هیجانی برخی افراد نسبت به تدبیر این مسأله‌ی مهم اقدام کند.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.