روزه نفس
۞قال اميرالمومنين عليه السلام:صوم النفس عن لذات الدنيا انفع الصيام.۞ ۞اميرالمومنان علي عليه السلام فرمود: روزه نفس از لذتهاي دنيوی سودمندترين روزه هاست.۞ غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 43442
  پرینتخانه » آخرین اخبار کیش, محیط زیست تاریخ انتشار : 26 مرداد 1402 - 10:22 | | ارسال توسط :

حفظ محیط زیست دریایی با استقرار ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در کیش

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: براساس مصوبات سفر ریاست جمهوری و با حمایت استانداری هرمزگان ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آب‌های جزیره کیش مستقر شد.
حفظ محیط زیست دریایی با استقرار ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در کیش

به گزارش روزنامه اخبار کیش از خبرگزاری صداوسیما، سید حسین حسینی با اشاره به نقش موثر استقرار سازه‌های مصنوعی بر اکوسیستم منطقه، گفت: افزایش ذخایر آبزیان و پناهگاهی برای انواع آبزیان در فصول مختلف سال، مصون ماندن آبزیان جوان از شکار و جریان‌های شدید جزر و مد، مشارکت و تشویق صیادان و علاقه‌مندان در نگهداری از ذخایر آبزیان، حراست از محیط زیست دریایی، جلوگیری از صید غیر مجاز آبزیان کف دریا، بازسازی محیط زیست و مدیریت توسعه سواحل و کاهش فشار صید بر زیستگاه‌های طیبعی از مهمترین دلایل استقرار این زیستگاه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از هزار و ۲۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی براساس مصوبات ریاست جمهوری در هرمزگان مستقر شده است.

مدیر کل شیلات هرمزگان نیز افزود: شناسایی و مکان یابی برای استقرار سازه‌های زیستگاه مصنوعی در قشم و مناطق جاسک و سیریک در شرق استان نیز ادامه خواهد داشت.

بارانی با اشاره به اینکه این اقدام دولت، خدمت به جامعه صیادی است، افزود: تداوم ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی، ساماندهی شناور‌های صیادی، الکترونیکی شدن خدمات به صیادان، ایجاد سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در استان از مهمترین اقدامات برای خدمت با صیادان و حفظ محیط زیست دریایی است.

وی گفت:جانمایی استقرار سازه‌ها براساس مطالعات و تحقیقات کارشناسی و با همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم تحریریه در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.